عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با تأکید بر اینکه نیاز امروز جامعه ما عقلانیت و اعتدال است، گفت: در روزهای باقیمانده همه باید تلاش کنیم و همه توان خودمان را به کار بگیریم، برای اینکه یادآوری کنیم که وقتی فعال بودیم چه شد و سرنوشت کشور به چه شکل درآمد و وقتی که منفعل بودیم چه اتفاقی افتاد.

الهه کولایی در گفت و گو با خبرنگار جماران، اظهار داشت: چرا روحانی را تاریخ معاصر ما پاسخ می دهد؛ به دلیل تجربه هایی که در طول سال های گذشته داشتیم. ما فراز و نشیب های زیادی را تجربه کردیم ولی در برآوردی که از درس های خودمان در مقاطع مختلف مختلف یعنی دوران پیروزی انقلاب، دوران جنگ، دوران سازندگی، دوران اصلاحات، دوران عدالت و مهرپروری گرفتیم و ما به ازای آن را برای جامعه ایران دیدیم. به نظر می آید امروز نیاز جامعه ما بیش از هر چیز دیگری به عقلانیت و اعتدال است.

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان ادامه داد: ما سیاست های مختلف را تجربه کردیم و امروز نیازمند واقع گرایی هستیم و نیازمند سیاستی هستیم که واقعیت های جامعه را انکار نکند و همه را به بیرون نسبت ندهد و همه را توطئه ارزیابی نکند بلکه ریشه های داخلی مشکلات در سیاست، اقتصاد، مسائل اجتماعی و مسائل فرهنگی را ببیند. این اتفاقی است که در سال 92 افتاد و مردم ایران پای صندوق های رأی آمدند و به اعتدال رأی دادند و نشان دادند که برای تغییر وضع موجود راهی جز صندوق رأی نمی شناسند. این رویکردی است که در شرایط امروز منطقه ما باید تقویت کنیم. در شرایطی که ملت های شرق و غرب ما با شدیدترین مشکلات و دشواری های سیاسی-امنیتی و البته اقتصادی-اجتماعی رو به رو هستند، مردم ایران به دلیل هشیاری، انتخاب درست و تقویت رویکرد دموکراتیک در چهار سال گذشته توانستند برخی از آسیب های سیاست های رویاپردازانه هشت سال قبل را جبران کنند.

وی با تأکید بر اینکه امروز نیازمند ادامه این سیاست هستیم، افزود: ما نیازمند ادامه رویکردی هستیم که سال 92 به آن رأی دادیم تا روحانی بتواند با اصلاح، ارزیابی و تلاش دوباره مجالی برای بازسازی کشور و بازسازی روابط با جهان داشته باشد؛ برای به حرکت درآوردن سرمایه های عظیم اجتماعی در داخل کشور. برای همین باید رأی بدهیم و باید به روحانی رأی بدهیم.

کولایی در مورد راهکار تقویت سبد رأی روحانی گفت: در طول دهه های اخیر همیشه حضور، فعالیت و یا انفعال دانشگاهیان، چه دانشجویان و چه اساتید، تأثیرگذار و سرنوشت ساز بوده است. ما تجربه کردیم زمانی که دانشگاه فعال بود و دانشجویان پُرشور و امیدوار بودند چه اتفاقی افتاد. آنها توده های مردم را با خودشان پای صندوق های رأی آوردند. یعنی در واقع استارت تغییر مثبت را در جامعه زدند. دانشگاه به دلیل ارتباطش با جهان و درکش از تحولات بیرونی همیشه بر سرنوشت کشور و تحول رو به پیش اثرگذار بوده است و ما تجربه کردیم زمانی که دانشگاهیان و دانشجویان مأیوس شدند جریان هایی که پایگاه اجتماعی آنها بسیار محدود و ضعیف است بر سرنوشت عموم مردم و البته دانشگاهیان، حاکم شدند.

وی تأکید کرد: بنابر این در روزهای باقیمانده همه باید تلاش کنیم و همه توان خودمان را به کار بگیریم، برای اینکه یادآوری کنیم که وقتی فعال بودیم چه شد و سرنوشت کشور به چه شکل درآمد و وقتی که منفعل بودیم چه اتفاقی افتاد. ما الحمدلله همه اینها را تجربه کردیم. بنابر این لازم نیست تاریخ قدیم و یا دهها سال پیش را بخوانیم، اگر همین دهه اخیر یا دو دهه اخیر را بررسی کنیم فکر می کنم همه به خوبی متوجه می شویم که راهی برای پیشرفت و توسعه همه جانبه ایران، بهبود موقعیت ایران و ارتقاء موقعیت و شرایط مردم ایران، جز رأی به آقای روحانی پیش روی ما قرار ندارد. لذا مهمترین رقیب آقای روحانی یأس و انفعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.