در سال 95 در عرصه خبری شاهد رویدادهای بسیاری بودیم که هر چه به پایان سال نزدیک  شدیم وزنه اتفاقات تلخ بر اتفاقات شیرین چربید. به طوری که در اواخر سال دوست داشتیم هر چه زودتر این سال به پایان برسد و این روزها را هر چه سریع تر پشت سر بگذاریم.

به گزارش جماران، پایگاه خبری جماران اواخر سال 95  مهمترین رویداد خبری سال را بین مخاطبین خود به نظرسنجی گذاشت و از آن ها خواست که در بین 10 گزینه معرفی شده نظر خود را در مورد مهمترین اتفاق این سال ارائه دهند.

 رحلت دوتن از یاران امام (هاشمی رفسنجانی-موسوی اردبیلی)، فاجعه پلاسکو و شهادت جمعی از آتش نشانان فداکار، انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، آزادسازی حلب و شکست داعش در عراق و سوریه، تک رقمی شدن نرخ تورم، کسب دومین اسکار توسط اصغر فرهادی، کسب اولین مدال ورزش بانوان توسط کیمیا علیزاده در المپیک، اجرایی شدن قراردادهای ایرباس و بوئینگ، اوج گیری بحران ریزگردها در خوزستان، کودتای ترکیه 10 گزینه ای معرفی شده  در این نظرسنجی به مخاطبین بود  که در بین آن ها گزینه "رحلت دو تن از یاران امام(س)" با اختلاف زیادی از سایر گزینه ها، یعنی با جب نظر  62/1 در صد مخاطبین به عنوان مهمترین رویداد سال 95 انتخاب شد.

همچنین "آزادسازی حلب و شکست داعش در عراق و سوریه" با 10/42 در صد رتبه دوم و " اوج گیری بحران ریزگردها در خوزستان" با 9/91 درصد رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

" فاجعه پلاسکو و شهادت جمعی از آتش نشانان فداکار" با 7/12 درصد، انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا با 5/8 درصد به ترتیب به عنوان چهارمین و پنجمین خبر مهم سال برگزیده شدند.

" تک رقمی شدن نرخ تورم" با 1/78 درصد " کسب دومین اسکار توسط اصغر فرهادی" با1/40 درصد و " کسب اولین مدال ورزش بانوان توسط کیمیا علیزاده در المپیک" با 1/14 درصد با اختلاف بسیار کم نسبت به یکدیگر به ترتیب ششم، هفتم و هشتم شدند.

نهمین انتخاب مخاطبین "اجرایی شدن قراردادهای ایرباس و بوئینگ" بود که 0/89 رای آورد  و گزینه "کودتای ترکیه" با کسب 0/25 آرا به عنوان دهمین رویداد مهم سال انتخاب شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.