همیاران نازی آباد در اطلاعیه ای خواستار سیاست زدایی از مدیریت شهری شد.

به گزارش جماران، متن اطلاعیه همیاران نازی آباد درباره شورای شهر پنجم به شرح زیر است:

باسمه تعالی

«مؤسسه همیاران رشد نازی آباد» یک تشکل مدنی و محلی جنوب تهران، دارای پروانه رسمی فعالیت و متشکل از جمع گسترده ای از نخبگان شناخته شده ملی و محلی و فارغ از گرایشات فکری گوناگون است که با هدف تقلیل آسیب های اجتماعی از یکسال پیش آغاز به کار کرده است؛ آسیب هایی از نوع اعتیاد، طلاق، ترک تحصیل، تکدی گری، آلودگی هوا، ترافیک و...

همیاران نازی آباد به مثابه یک نهاد اجتماعی و مدنی مایل نبود فعالیت انتخاباتی را جزو برنامه های آغازین خود قرار دهد اما از آنجا که آسیب های اجتماعی یاد شده، پدیده های عام بوده و به نوعی با حاشیه نشینی، مهاجرت، ساخت و سازهای غیر استاندارد و معضلات دیگر مرتبط هستند و مقابله با  این ناهنجاری ها را مسولیتی تفکیک ناپذیر از کلیت مدیریت شهری می داند.

در همین راستا همیاران رشد نازی آباد بر این عقیده است که:

  • شورای شهرو شهرداری ماهیتا نهادی اجتماعی است و نباید عرصه وزن کشی ها و رقابت های سیاسی و یا پلکان دست یابی به مناصب سیاسی واقع گردند.
  • شورای شهر و شهرداری می تواند نقش مهمی در کاهش این آسیب ها ایفا کنند و این امر بخش مهمی از مسولیت شورای شهر و مدیریت منتخب این نهاد برای اداره کلان شهر تهران  است.
  • همیاران رشد نازی آباد با در نظر گرفتن تجربه چهار دوره شورای شهر، نگران نادیده گرفتن هویت های محلی و محله ای، و دیدگاه ها و توانمندی ها و صلاحیت نهادهای مدنی نهادهای مدنی به دلیل ارجحیت و غلبه رویکرد سیاسی در گزینش نامزدهای شورای شهر است.
  • همیاران بر این اعتقاد است که حتی اگر از منظر سیاست به موضوع شورای شهر نگریسته شود ، نگاه تخصصی و بین رشته ای متناسب با ماموریت های این نهاد مدنی برای کلان شهر تهران برای نامزدهای تصدی این مسولیت ضرورتی انکار ناپذیر است.

از نظر همیاران نازی آباد تغییر نگرش ناصواب کنونی به جایگاه این نهادها و چگونگی گزینش نامزدها، و تمرکز بر اهداف چهارگانه:

1- شفافیت مالی و پاکدستی از طریق بازرسی و نظارت دقیق بر مزایده ها، مناقصه ها و پرداختی های شهرداری که دارایی آن امانت شهروندان است و مقابله با توافقات پشت درهای بسته، و استفاده بهینه از  پتانسیل پیمانکاران و کارآفرینان مدنی

2- مقابله با آلودگی هوا

3- معضل ترافیک 

4- سخت گیری در ساخت و سازهای استاندارد از طریق اجرای دقیق قوانین شهری

باید از اهداف اصلی شورای شهر پنجم و شهرداری باشد که لازمه تحقق آن سیاست زدایی از چهره به شدت سیاسی شده مدیریت شهری و نقش برجسته تر تخصص در مدیریت شهری است و ضروری است احزاب سیاسی، گروه های فعال اجتماعی و نهاد های تخصصی مدیریت شهری در معرفی نامزدهای خود برای انتخابات ، رفع این  آسیب ها و مشکلات ، تآمین شادابی در فضای شهری و زدودن افسردگی از سیمای شهر ، گسترش فضاهای ورزشی، ایمن سازی برای جلوگیری از تکرار فجایع تکان دهنده ای چون آتش سوزی ساختمان پلاسکو  از طریق  شورای شهر و شهرداری قرار دهند.

همیاران نازی آباد در آخرین نشست هیات مدیره در نیمه اسفند1395 برآن شده است که از طریق همفکری و همکاری با تعدادی از نهادهای مدنی متخصص در امور شهری با شناسایی نامزدهایی که هم توانایی کمک به رفع مشکلات پیچیده کلان شهر تهران را داشته و هم در برابر شهروندان متعهد با پاسخگویی باشند، وظیفه مدنی خود را انجام دهد و در این راستا در آینده شاخص ها و معیارهای نامزد مطلوب و دیدگاه های خود را بیان خواهد کرد.

مؤسسه همیاران رشد نازی آباد

پنج شنبه19 اسفند1395

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.