ساعت  هشت و چهل دقیقه امروز (سه شنبه 17 اسفند 95) با حضور 54 نفر از اعضای این مجلس زنگ آغاز دومین اجلاسیه رسمی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نواخته شد.

به گزارش خبرنگار جماران، حدود 2 دقیقه بعد از نواخته شدن این زنگ آیت الله موحدی کرمانی به جمع هیأت رئیسه اضافه شد تا پنج نفر آنها تکمیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی نیز ساعت 9 صبح همزمان با محسن اسماعیلی و حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وارد سالن شد. از دیگر کسانی که با تأخیر وارد جلسه شدند آیت الله مؤمن، آیت الله امامی کاشانی و آیت الله ری شهری بودند.

یکی از حاشیه های این جلسه این بود که با ورود آیت الله مؤمن، محسن اسماعیلی که در صندلی شماره 33 نشسته بود جای خود را به آیت الله مؤمن داد و در صندلی شماره 78 نشست و تا دقایق پایانی صحبت های آیت الله احمد جنتی تنها عضو غیر معمم مجلس خبرگان رهبری مشغول کتاب خواندن بود.

صندلی شماره 12 در ردیف اول صندلی ها به یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی مزیّن به گل و عکسی از ایشان شده بود و آیت الله امینی در صندلی کنار آن نشسته بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی هم که همیشه کنار آیت الله هاشمی می نشست این بار در کنار آیت الله عباسعلی سلیمانی نشست.

نکته جالب این جلسه حضور عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، در صندلی های ردیف آخر بود که نام او حتی در میان میهمانان جلسه هم نبود.

در این افتتاحیه پس از قرائت دستور جلسه توسط آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، آیت الله احمد جنتی سخنان خود را آغاز کرد و با تأکید بر اینکه باید شرایط ویژه داخلی و خارجی را بشناسیم، در مورد شرایط و لوازم انقلابی بودن گفت: انقلابی بودن یعنی اسلام ناب محمدی داشتن، یعنی رفتار علوی و حسینی داشتن، انقلابی بودن یعنی سیره و اندیشه امام؛ راه اسلام راه مبارزه با دشمن و راهی است که باید در هر صحنه با قوت و قدرت پیش رفت.

رئیس مجلس خبرگان رهبری مشکل عمده مردم را معیشت دانست و افزود: باید فقر و فاقه را احساس و برای رفع آن فکر کنیم. چه کسی باید پاسخگوی بیکاری جوانان باشد؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مسأله سیاسی و فتنه اگر مسأله اول نباشد مسأله دوم است. فتنه یعنی براندازی اسلام، چون انقلاب هم برای اسلام بود.

آیت الله جنتی با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: رئیس جمهور گزارشی از علمکرد اقتصاد مقاومتی به مردم بدهد تا اگر کاری شده مردم خوشحال شوند و اگر عمل نشده از مردم عذرخواهی کنند.

این بخش از سخنان رئیس مجلس خبرگان رهبری باعث شد رئیس جمهوری به فکر فرو رود و آیت الله علم الهدی نیز لبخندی همراه با تکان دادن سر داشته باشد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش بعدی سخنان خود در مورد انتخابات سال آینده گفت: انتخابات شهر و روستا مصیبت است  چون رسیدگی نمی شود و صلاحیت ها بررسی نمی شود.

ساعت 9 و بیست دقیقه صبح با پایان صبحت های آیت الله احمد جنتی، آیت الله دری نجف آبادی دبیر هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری از حضور خبرنگاران تشکر کرد و از آنها خواست سالن را ترک کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.