پایگاه خبری جماران-  در پی انتقاد سایت جماران از عدم حضور میهمانان شرکت کننده در ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه که روز شنبه منتشر شد، مدیرمسئول روزنامه جوان در کانال تلگرامی خود، پاسخی را به این یادداشت نوشت.

پس از این یادداشت چند مطلب برای جماران ارسال شد که یکی از آنها در پی می آید:

مدیرمسئول محترم روزنامه جوان در واکنش به یادداشت اخیر جماران در خصوص عدم حضور میهمانان ششمین کنفرانس بین المللی انتفاضه در حرم مطهر امام خمینی گفته است: «ممکن است به صورت طبیعی شرکت کنندگان در چنین مراسمی دلباخته امام هستند. اما امام را با واژگانی همچون «کوخ نشینی» و «مستضعفین» بازنمایی می کنند و او را مردی که مفهوم قدرت را دچار تحول کرد (ساده زیستی در عین حضور در راس حکومت) می شناسد. ممکن است طراحان همایش احتیاط کرده باشند که مشاهده «کاخ» فعلی امام، تصویر پیشین از آن یگانه دوران را برای این جماعت مخدوش نماید».

در مورد این سخن چند نکته قابل توجه است:

اول؛ ما کماکان نمی دانیم که انگیزه برگزارکنندگان همایش از عدم انجام این مراسم چیست؟ با عنایت به انتقادات و سوالات بیشتری که پس از این سخن اخیر(مدیرمسئول روزنامه جوان) پیش آمده، مسئولیت برگزارکنندگان برای پاسخگویی بیشتر می شود.

دوم؛ حرم مطهر امام همانگونه که واضح و مبرهن است، مکانی متعلق به تمام اقشار ملت ایران بوده و با اطلاع و حمایت همه بخش های نظام جمهوری اسلامی ساخته شده است و مگر ممکن است بنایی با چنین اهمیت و عظمت یکباره سر برآورده باشد.

 

ما در تمام ایام سال شاهد حضور گروههای مختلف و مسئولان عالی نظام از رهبری معظم انقلاب تا هیأت دولت، مسئولان عالی قضایی و... هستیم. همچنین میهمانان خارجی چه به صورت فردی و چه در قالب همایشها و سمینارها و کنفرانس های کوچک و بزرگ با حضور در حرم مطهر امام به مقام شامخ ایشان ادای احترام می کنند.

سوم؛ بر فرض که برگزارکنندگان کنفرانس که دغدغه و درد نگاه میهمانان را داشته اند و نگران ایجاد چنان دیدی در آنان بوده اند؛ مگر مجموعه بیت امام، حسینیه و نگارستان جماران هم شامل این حکم است؟ چرا که جماران نیز یکی از مهمترین اماکن منتسب به امام است و هرروزه شاهد حضور مشتاقان بسیاری از اقصی نقاط جهان با ملیت و مذاهب مختلف است که هرکدامشان اگر برای اولین بار در آنجا حاضر شده باشند، عمیقا تحت تأثیر سادگی و معنویت حاکم بر آن قرار می گیرند.

ما نمی دانیم که جناب آقای گنجی در این زمینه به دست اندرکاران کنفرانس بین المللی انتفاضه مشورتی داده اند یا خیر، اما هرچه بوده یک قصور نسبت به شخصیت بلند امام راحل بوده است که امیدواریم جبران شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.