یک چهره سیاسی اصلاح طلب با تأکید بر اینکه ضرورت انسجام ملی مربوط به شرایط امروز نیست و یک ضرورت همیشگی است، گفت: اگر من شخصا بگویم که اختلافی نبوده خیلی چیزی را عوض نمی کند.

فیض الله عرب سرخی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در مورد ضرورت وحدت در شرایط امروز کشور اظهار داشت: تصور من بر این است که ضرورت انسجام ملی محدود به شرایط امروز و حضور رئیس جمهور جدید آمریکا نیست؛ این یک ضرورت دائمی و همیشگی است و کشور و ملت برای پیشرفت خود نیازمند این است که همه نیروها با هم باشند و به صورت فشرده ای بتوانیم انرژی های همه قشرهای جامعه را متمرکز کنیم و در خدمت مصالح و منافع ملی قرار دهیم.

این چهره سیاسی اصلاح طلب با اشاره به روی کار آمدن رئیس جمهوری جدید آمریکا افزود: وقتی موجود غریبی مثل ترامپ در آمریکا ظاهر و انتخاب می شود در حقیقت تأکید بیشتری بر این ضرورت است؛ و الا کشور همیشه نیاز دارد که منسجم و متحد باشد و مناقشات سیاسی باعث نشود که ملت دو پاره و چند پاره شود.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد تأثیر وحدت ملی در برگزاری انتخابات سال آینده گفت: انسجام ملی در بحث انتخابات شاید تعریف درستی از وحدت نباشد. ما در انتخابات نامزدهای مختلف داریم و مردم محق و مجاز هستند که به نامزدهای مختلف رأی دهند و طبیعی است که نامزد اصلاح طلبان آقای روحانی است و همه از او حمایت یکپارچه خواهند کرد.

عرب سرخی ادامه داد:  وقتی بحث مصالح ملی و منافع کشور است بحث وحدت و انسجام حتی وجود آشتی در قبال اتفاقات ناگواری که احیانا افتاده مسأله ای است که ضرورت پیدا می کند اما در بحث انتخابات وحدت به معنای رأی دادن به یک نامزد نیست؛ هر شهروندی حق دارد به نامزدی که تشخیص می دهد رأی دهد.

وی تأکید کرد: بنابر این من در موضوع انتخابات خیلی تعریفی از مسأله وحدت ندارم بلکه وحدت جایی معنا پیدا می کند که منافع و مصالح ملی در میان باشد. باور امثال من این است که تداوم عمر دولت آقای روحانی برای یک دوره دیگر حرکتی در جهت مصالح و منافع است اما ممکن است همه مردم چنین برداشتی را نداشته باشند. در عین حال من معتقدم مجموعه شرایط به گونه ای است که آقای روحانی یک دوره دیگر هم رئیس جمهور خواهد بود و ان شاء الله به خدمات خودش ادامه خواهد داد.

این چهره سیاسی اصلاح طلب در واکنش به صحبت های برخی افراد که وجود هرگونه اختلاف را انکار می کنند، گفت: وقتی بحران و اختلافی پیش می آید و وقتی دوگانگی وجود دارد اینکه ما بگوییم نداشتیم یا نداریم چیزی را عوض نمی کند. به هر حال اختلافاتی وجود داشته و پیشنهاد آقای خاتمی این بود که هرکس خودش را صاحب حق می داند به نفع مصلحت و منافع کشور از این حق بگذرد و آشتی ملی در این چهارچوب تعریف می شود. حالا اگر من شخصا بگویم که اختلافی نبوده و بحثی نبوده خیلی چیزی را عوض نمی کند.

وی در پایان اظهار داشت: به هر حال وجود زندانی، محصور و اختلافاتی که در سطح جامعه وجود دارد می گوید که این اختلافات بوده اما شخص آقای خاتمی به عنوان لیدر و محور جریان اصلاح طلبی پیشنهاد داده است همه به نفع مصلحت کشور از حق خودشان و چیزی که فکر می کنند از آنها ضایع شده بگذرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.