گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

علیخانی: یکی از مهمترین ویژگی های اخلاقی آیت الله هاشمی رفسنجانی «صبر» بود/ خاطره آخرین ملاقات

روز شنبه من در مجلس بودم که به من اطلاع دادند ایشان با من کار دارد و من به دفتر زنگ زدم و گفتند که دنبال شما می چرخیم. وقتی به ایشان اطلاع دادند که من آمده ام بعضی از افراد خانواده در اندرونی خانه بودند و وقتی به دیدار من آمد دیدم که با لباس رسمی نبود و حدود نیم ساعت مطلبی که داشت را به من گفت و من هم نظرم را به ایشان گفتم و کاری که به من محول کرد آخرین دیدار ما بود.

مشاور آیت الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه یکی از مهمترین ویژگی های اخلاقی ایشان صبر بود، گفت: آیت الله هاشمی  رفسنجانی اخلاقی داشت که باعث جذب نیروهای مختلفی از همه اقشار جامعه بود.

حجت الاسلام و المسلمین قدرت الله علیخانی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مهمترین ویژگی اخلاقی آیت الله هاشمی رفسنجانی را صبر دانست و اظهار کرد: یکی از ویژگی های مهم ایشان صبر بود. ایشان با صبری که داشت مسائل را حل می کرد و هیچ وقت عصبانی نمی شد و هیچ وقت خشمی در او به وجود نمی آمد و اخلاقی داشت که باعث جذب نیروهای مختلفی از همه اقشار جامعه بود.

مشاور آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: همه جمعیت ها و گروه هایی که به ملاقاتش می آمدند شیفته ایشان می شدند چون اخلاقش طوری بود که همه را شیفته خودش می کرد. کسانی که از نزدیک ایشان را می دیدند و از نزدیک ملاقات می کردند خودشان حتما از اخلاقش درس گرفتند و بهتر می دانند که چطور با جامعه و مردم برخورد کنند.

وی با بیان اینکه همه کارهای ایشان روی برنامه بود، تصریح کرد: صبح ساعت هشت و نیم از خانه بیرون می رفت و حدود ساعت 9 به دفتر می رسید و روزنامه ها و اخبار را رصد می کرد و ساعت 10 صبح هم ملاقات ها شروع می شد. گاهی ملاقات ها به نحوی بود که از ساعت 12 هم می گذشت و بعد از آن طبق برنامه نماز و ناهار و استراحت داشتند.

علیخانی ادامه داد: جالب این بود که وقتی از خانه به طرف مجمع راه می افتاد کتاب در دستش بود و مطالعه و گاهی نوشته ها و خاطرات را تصحیح می کرد و از مجمع که به سمت خانه می آمد نیز همین کار را می کرد. ایشان موقع خواب یا ملاقاتش مشخص بود. ایشان خیلی انسان ساده و برخوردهایش بسیار عادی بود.

وی در مورد آخرین ملاقات با آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز گفت: روز شنبه من در مجلس بودم که به من اطلاع دادند ایشان با من کار دارد و من به دفتر زنگ زدم و گفتند که دنبال شما می چرخیم. وقتی به ایشان اطلاع دادند که من آمده ام بعضی از افراد خانواده در اندرونی خانه بودند و وقتی به دیدار من آمد دیدم که با لباس رسمی نبود و حدود نیم ساعت مطلبی که داشت را به من گفت و من هم نظرم را به ایشان گفتم و کاری که به من محول کرد آخرین دیدار ما بود.

مشاور آیت الله هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: کسی باور نمی کرد ایشان در این سن آنقدر چابک و ملاقاتهایش منظم باشد چون با حوصله صحبت کسانی که ملاقات می آمدند را گوش می داد. واقعا در بین آدم ها کم پیدا می شود که این طور با صبر و حوصله و سرحال باشد و ما اصلا فکر نمی کردیم چنین حادثه ای پیش بیاید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.