علی اصغر مجد روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود : از مجموع 2 هزار کیلومتر لوله انتقال آب در بخش خانگی و صنعتی در شهرستان دامغان ، بیش از 400 کیلومتر آن فرسوده است.
وی با تاکید بر ضرورت تامین این مقدار اعتبار مورد نیاز ، اظهارداشت : کمبود آب یکی از دلایل اصلی در تعطیلی واحدهای معدنی و صنعتی این شهرستان در چند سال گذشته بوده است.
وی اضافه کرد : بیش از 30 واحد صنعتی دامغان با مشکل کمبود آب مواجه است که فرسوده گی لوله های انتقال آب یکی از دلایل اصلی در کسری آب در این شهرستان در بخش تولید است.
فرماندار دامغان اضافه کرد : در دولت تدبیر و امید بیش از 100 کیلومتر از لوله های انتقال آب این شهرستان با اعتبار یک میلیارد ریال نوسازی شد و در چهار سال آینده هم با تخصیص به موقع اعتبار، نوسازی 200 کیلومتر دیگر برنامه ریزی شده است.
مجد تصریح کرد : اکنون شهرستان دامغان با کمبود آب 20 لیتر در ثانیه در بخش خانگی و صنعتی مواجه است که باید برای رفع این معضل برنامه های راهبردی در کمترین زمان ممکن اتخاذ شود.
فرماندار دامغان اضافه کرد : در تابستان امسال به هشت روستای این شهرستان با تانکر آبرسانی می شد و استفاده بهینه در مصرف آب می تواند در میان و بلندمدت بخش قابل توجه ای کسری آب در دامغان را برطرف کند.
شهرستان دامغان بیش از 90 هزار نفر جمعیت دارد.
به گزارش ایرنا، میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.