به گزارش ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز سه شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در شاهرود با حضور علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، گفت: در سفر کاروان تدبیر امید 72 طرح برای استان سمنان به تصویب رسید که پنج طرح مربوط به شاهرود بود و تا کنون 60 میلیارد تومان برای اجرای آن تخصیص یافته است.
وی با اشاره به بخشی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در شهرستان شاهرود، ادامه داد: 6 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شاهرود در سه سال گذشته به سامانه نوین آبیاری تجهیز شد که 2 هزار هکتار آن در سال 95 بوده است.
هاشمی با اشاره به رویکرد دولت یازدهم برای کمک به اقتصاد مبتنی بر توانمندی های هر منطقه، گفت: کارخانه کنسانتره شاهرود که بیش از چهارسال تعطیل بود با حمایت استاندار و ارایه تسهیلات به چرخه تولید بازگشت و در بخش عمرانی نیز در سال 95 تعداد 17 روستای شهرستان شاهرود 225 کیلومتر آسفالت شد که بخش دیگری از خدمات دولت یازدهم بود.
فرماندار شاهرود با تاکید بر اینکه در بخش صادرات جایگاه شهرستان شاهرود بسیار ارزشمند است و به همین منظور مجوز ایجاد بخش خدمات ارزیابی ویژه صادرات به این شهرستان داده شد که در افزایش اشتغال استان تاثیر شایانی دارد، گفت: در سال گذشته بیش از 75 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی و کشاورزی شهرستان شاهرود پرداخت شد.
وی با بیان اینکه برنامه های اقتصاد مقاومتی با قدرت در استان سمنان در حال اجرا است و در چند سال آینده شاهد افزایش اشتغال و رونق کسب وکار خواهیم بود، افزود: فرمانداری شاهرود آمادگی برای رفع مشکلات دیگر واحدهای صنعتی و تولیدی دارد و به یاری خداوند این اقدام در افزایش اشتغال نقش مهمی خواهد داشت.
فرماندار شاهرود خاطرنشان کرد: در سال گذشته از محل پرداخت تسهیلات رونق تولید اشتغال قابل توجهی در کشور ایجاد شده است و امیدواریم این روند در تمام نقاط کشور ادامه یابد.
علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در سفر یک روزه به سمنان، پس از حضور در نشست اقتصاد مقاومتی استان سمنان در فرمانداری شهرستان شاهرود، مرکز خدمات ارزیابی ویژه صادرات استان سمنان مستقر در شاهرود را به همراه مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران به بهره برداری می رساند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی عصر سه شنبه با حضور علی خزاعی معاون وزیر و رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی ساعت 16 در همایش توسعه صادرات استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری حضور می یابد و سپس ساعت 17 با نخبگان استان سمنان در سالن شهید مطهری سمنان دیدار می کند.
استان سمنان 9.7 میلیون هکتار وسعت، 702 هزار نفر جمعیت، حدود هزار و 800 واحد دارای پروانه بهره برداری در بخش صنعت است که سال 95 موفق به صادرات بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار شدند که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشته است.
تاکنون 772 واحد صنعتی و کشاورزی استان سمنان از هزار و 803 واحد تولیدی معرفی شده به بانک‌های استان موفق به دریافت تسهیلات رونق تولید به میزان چهار هزار و 245 میلیارد ریال شدند و بر اساس اعلام مسوولان، تا کنون 76 درصد از اشتغال پیش بینی شده در واحدهای دریافت کننده این تسهیلات در استان سمنان محقق شده است.
در دولت تدبیر و امید در استان سمنان ٨٧ طرح با سرمایه گذاری ٦ هزار و ٥٧٥ میلیارد تومان تفاهم نامه اجرای طرح های مختلف با بخش خصوصی منعقد شده است.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.