محمدرضا رستمخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بسترسازی سازی مناسب برای اجرایی شدن استاندارد های ملی در ساختار اجرایی و عملیاتی دستگاه های اجرایی، نهادها عمومی دولتی و غیر دولتی و شفاف سازی امور داخلی این سازمان ها با تدوین استانداردهای درون سازمانی است.
وی، هدف از راه اندازی دفاتر استاندارد سازی را صرفه جویی اقتصادی، کاهش زمان طراحی فرآیند، بهبود و کارآیی خدمات ارائه شده ذکر کرد.
رستمخانی افزود: افزایش آگاهی در زمینه مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی، با این رویکرد که اعلام نظر در حوزه استانداردهای بین المللی به عنوان یک دغدغه ملی در راستای منافع و مصالح کشور و هم راستای مقتضیات دستگاه ذی ربط انجام گیرد.
وی بیان کرد: ارتقای دانش و فناوری با دسترسی آسان به دانش و تجریه بین المللی از طریق مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی و جهت دهی پایان نامه های دانشجویی در مقطع دکترا، کارشناسی ارشد و تحقیقات سازمان ها در راستای بهبود استاندارد سازی ملی از جمله اهداف تاسیس این دفاتر در استان است.
به گفته وی، استفاده از قابلیت استانداردهای بین المللی در معرفی نوآوری های دارای مزیت ملی در سطح بین المللی از طریق دفاتر استاندارد سازی در سطح کشور از دیگر اهداف تاسیس دفاتر استانداردسازی سازمان به شمار می رود.
رئیس استانداردسازی، آموزش و ترویج اداره کل استاندارد استان زنجان، ادامه داد: ایجاد ارتباط با گروه های کاری متفاوت در سازمان به منظور ارتقای بهبود ارتباطات، فراهم کردن اطلاعات به منظور به روز کردن خدمات بر طبق استانداردهای مشخص شده به وسیله قوانین با قراردادها، حصول اطمینان از اینکه مقاصد و اهداف سازمان هنگام تهیه استانداردهای درون سازمانی مورد ملاحظه قرار می گیرد.
وی ابراز کرد: برنامه ریزی و اداره کردن فعالیت های تدوین استانداردهای درون سازمانی از طریق تشکیل کمیته های مختلف استاندارد در زمینه های گوناگون انجام می شود.
رستمخانی افزود: ترویج و به کار گیری استاندارد در سازمان ها، بازنگری و تغییر استانداردها، فعالیت کمیته های استاندارد، سهیم کردن تمامی کارکنان در فعالیت استاندارد و انجام فعالیت در زمینه استاندارد برون سازمانی از دیگر شرح وظایف تعریف شده در این بخش است.
به گزارش ایرنا، 2 دفتر استانداردسازی در شرکت آب و فاضلاب روستایی و سازمان نظام مهندسی معدن این استان افتتاح شد.
سال گذشته نیز 9 دفتر استانداردسازی در دستگاه ها و دانشگاه های استان زنجان ایجاد شد.
امسال نیز طبق برنامه ریزی انجام شده تاسیس حداقل 10 دفتر استانداردسازی در موسسه ها، نهادهای دولتی و غیر دولتی و دستگاه های اجرایی استان پیش بینی شده است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.