نادعلی اسماعیلی دهج روز سه شنبه در کمیسیون معادن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان افزود: در صورتی که صنایع کشور دسترسی به مواد اولیه نداشتند به حتم دشمنان با تشدید تحریم ها تاثیر بیشتری می توانستند بر روی اقتصاد ایران بگذارند.
وی یادآورشد: هم اکنون هم فعالیت اقتصادی ای برای کشور مزیت محسوب می شود که معدن در آن حضور داشته باشد.
اسماعیلی فعالیت معدنی را نمونه بارز اقتصاد مقاومتی اعلام و اظهار کرد: در فعالیت معدنی از مواد اولیه بومی و داخلی، با توسعه صنایع، اشتغالزایی، ثروت افزایی و رشد صادرات مواجه هستیم و تمام این موارد از جمله مباحث مورد تاکید اقتصاد مقاومتی به شمار می رود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ایران گفت: معدن، چشمه جوشان صنعت و تولید است و باید زمینه را برای رشد و ترقی آن فراهم کرد.
وی به برخورد نادرست صدا و سیما با بهره برداران معادن اشاره و خاطرنشان کرد: در صورتی که رادیو و تلویزیون برای فعالیت های معدنی کار فرهنگی می کرد، روستاییان به جای مهاجرت به شهرها، مقابله با بهره برداران به بهانه جلوگیری از تصرف زمین هایشان و ایجاد مشاغل کاذب، می توانستند در معادن فعالیت کنند و وضعیت معیشتی بهتری داشته باشند.
اسماعیلی تاکید کرد: صدا و سیما باید این مباحث را مطرح کند و بگوید که اگر فعالیت معدنی در کشور وجود نداشته باشد، اقتصاد کشور با وضعیت بدتری مواجه خواهد شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ایران گفت: با دیدی که به بهره برداران داخلی معادن وجود دارد، وضعیت برای ورود بهره برداران خارجی که مشتاق فعالیت در ایران هستند، فاجعه است.
وی نظام مهندسی معدن را یار و یاور بهره برداران اعلام کرد و خواستار همکاری همه جانبه ناظران فنی با بهره برداران به منظور کمک به آنان شد.
اسماعیلی تصریح کرد: در صورتی که مسئولان فنی راه مشخص شده سازمان نظام مهندسی معدن را به درستی طی نکنند، به حتم پروانه فعالیت آنان لغو خواهد شد.
رئیس نظام مهندسی معدن ایران گفت: باید بر مبنای اصولی ناظران فنی به شکل مداوم و دائم مسئولیت نظارت در معادن را داشته باشند.
وی به آغاز پژوهشگری و همکاری با مراکز پژوهشی در حوزه معادن کشور اشاره کرد و افزود: بخش پژوهش سازمان از آموزش جدا شده است و به زودی دستورالعمل آن برای اجرا به تمام استان ها صادر می شود.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشاردهنده: رویا رفیعی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.