به گزارش ایرنا، رئیس این دوره و مدیر مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی سازمان جهاد دانشگاهی در آیین افتتاحیه این دوره در محل اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: این دوره با محور اخلاق تحت عنوان 'بازاندیشی اندیشه و سیره امام خمینی (ره) برگزار شده است.
سیدمحمد هاشمی تروجنی افزود: امروزه مهمترین چالش بزرگ جامعه، ضعف اخلاق در حوزه های مختلف است لذا باید احساس مسئولیت خود را در این زمینه بیشتر کنیم.
وی بیان کرد: اهمیت اخلاق به نوع شناخت ما از انسان بستگی دارد و اسلام اخلاق را بالاتر از فضیلت می داند؛ امام راحل (ره) نیز اخلاق را ابزاری برای تعالی بخشی انسان می دانستند و بهترین الگو در زمینه رعایت اخلاق در جامعه اسلامی بودند.
وی اظهار کرد: هفتمین دوره ملی فرهنگی – آموزشی طریق جاوید با حضور دانشجویان منتخب دانشگاه ها به مدت چهار روز در مشهد پیش بینی شده که در این مدت کلاس های آموزشی با حضور اساتیدی از جمله عماد افروغ، حجت الاسلام دکتر احمد واعظی، بهمن کارگر، سیدعلی قادری، محمودرضا دهشیری و سیدطه مرقاتی خویی برگزار می شود.
هاشمی افزود: موضوعات این کلاس های آموزشی ؛ اخلاق و سیاست متعالی از دیدگاه امام راحل، ابعاد منظومه اخلاقی و معنوی امام راحل، اخلاق و دفاع مقدس، زندگی به سبک روح الله، جایگاه اخلاق در فقه از دیدگاه امام راحل، اصول و ابدعات مفهومی امام راحل در سیاست خارجی و روابط بین الملل با تکیه بر اخلاق سیاسی است.
هفتمین دوره ملی آموزشی – فرهنگی طریق جاوید از امروز تا روز جمعه در مشهد برگزار می شود.
5132/7489
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.