آیت الله حسین نوری همدانی ظهر سه شنبه در مراسم آغاز ساخت میهمانسرای خادمان حرمهای حضرت امام علی(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) در مشهد افزود: ایران اسلامی با مردم عراق و همه مسلمین جهان ارتباط دارد و پایبند نظام ولایی است.
وی ادامه داد: چشم مردم ایران تنها به اهل بیت(ع) دوخته شده و نظام حاکم بر کشور برگرفته از ولایت اهل بیت(ع) است.
این مرجع تقلید با گرامیداشت سالروز مبعث رسول اکرم(ص) گفت: از آغاز خلقت انسان تا قیامت کتابی به عظمت قرآن کریم نازل نشده و خداوند به فردی بیسواد در عصر جاهلیت موهبتی مانند قرآن عطا کرد و او را مسئول هدایت بشریت نمود.
وی افزود: امام رضا(ع) در مناظرات سیاسی خود در مجلسی که مامون عباسی ترتیب داده بود در پاسخ به پرسش عالم بزرگ نصرانی که گفت 'چه دلیلی بر حقانیت قرآن و پیامبر اسلام' وجود دارد فرمودند که پیامبر فردی عامی، یتیم، فقیر و چوپانی بود که در طول عمر خود هیچ استادی ندید اما کتاب قرآن را برای بشر به ارمغان آورد و این عالیترین دلیل حقانیت پیامبر اسلامی است.
آیت الله نوری همدانی ادامه داد: خداوند قرآن کریم را معجزه می داند و می فرماید 'مگر نه این است که درس خواندن برای دانستن انسان است، اما ما به فردی درس نخوانده همه چیز را آموختیم' و خداوند در چند سوره با تحدی به همین قرآن حقانیت اسلام را اثبات می کند و می فرماید که قرآن هموارترین راه برای هدایت بشریت است.
وی گفت: محمد مصطفی(ص) در زمان جاهلیت به دنیای علم پا گذاشت و معجزه اش کتاب قرآنی بود که اگر همه انس و جن گرد هم می آمدند نمی توانند آیه ای مانند قرآن بیاورند.
این مرجع تقلید افزود: خداوند بشارت می دهد که محمد مصطفی(ع) مامور از جانب پروردگار است و پیامبر اسلام هیچ چیز از امتش نمی خواهد جز آنکه مودت و محبت اهل بیت(ع) را در دل داشته باشند.
وی ادامه داد: از دیدگاه حضرت محمد مصطفی(ص) پایه اسلام محبت اهل بیت(ع) است و ولایت بسیار اهمیت دارد. خداوند هدایت بشر و حکومت اسلامی را بعد از پیامبر اسلام به اهل بیت(ع) سپرده و آنان واسطه فیض پروردگار به بشریت هستند.
آیت الله نوری همدانی گفت: در فرهنگ اسلامی هیچ عملی بدون ولایت قابل قبول نیست و اهل بیت(ع) به ولایتمداران توجه ویژه دارند.
به گزارش ایرنا، پارسال در زمینی به مساحت 17 هزار و 500 مترمربع وقف 'علی انصاری' به حرم امام حسین (ع) هتلی ویژه خدام آستان حضرت سیدالشهدا(ع) در مشهد به بهره برداری رسید. امروز نیز در مجاورت این هتل کلنگ ساخت میهمانسرای ویژه خادمان حرمهای حضرت امام علی(ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) در مساحت دو هزار و مترمربع با حضور آیت الله نوری همدانی، نائب التولیه حرم امام علی(ع)، سرکنسول عراق در مشهد و یکی از مسئولان حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) به زمین زده شد.
قرار است پس از اتمام ساخت این میهمانسرا کل ساختمانهای ایجاد شده در زمین موقوفی حاج علی انصاری تبدیل به مجتمع فرهنگی، اقامتی، رفاهی بنی هاشم شود.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.