در گفت و گو با جی پلاس؛

چرا روحانی تراکتوری را به ورزشگاه راه ندادند؟/ عباسپور: گفتند صلاح نیست با لباس روحانیت وارد ورزشگاه شوید

روحانی طلبه تراکتوری در حالی نتوانست وارد ورزشگاه یادگار امام تبریز شود که روحانیون مختلفی در تهران به ورزشگاه آزادی رفته اند. عباسپور می گوید نیروی انتظامی بدون قانون و دستور مشخصی مانع از حضور او در ورزشگاه شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ در حاشیه دیدار تیم های تراکتورسازی تبریز و سیاه جامگان مشهد که هفته گذشته در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار شد، نیروی انتظامی از ورود روحانی طلبه هوادار تراکتورسازی به ورزشگاه ممانعت کرد و اجازه نداد این هوادار تراکتورسازی وارد ورزشگاه شود و دلیل این اقدام را حفظ حرمت لباس روحانیت اعلام کرد.

عکس العمل نیروی انتظامی با واکنش برخی از هواداران تراکتورسازی مواجه شد و از این روحانی درخواست کردند تا برای بازی بعدی تراکتورسازی در تبریز به ورزشگاه بیاید. ممانعت نیروی انتظامی از ورود این روحانی به ورزشگاه در حالی صورت گرفته که در هفته‌های گذشته روحانیون مختلفی برای حمایت از استقلال، پرسپولیس و تیم ملی به ورزشگاه آزادی آمده‌اند و با استقبال هواداران مواجه شدند.

حجت الاسلام بهزاد عباسپور روحانی طلبه ای است که به درخواست هواداران تراکتورسازی در صفحات مجازی، راهی ورزشگاه شده بود اما با ممانعت نیروی انتظامی نتوانست به ورزشگاه وارد شود و راهی خانه شد. او می گوید تاکنون از سوی دادسرای ویژه روحانیت یا سایر مجاری قانونی دستوری مبنی بر جلوگیری از ورود روحانیون به ورزشگاه صادر نشده است اما برای ورود به ورزشگاه این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

حجت الاسلام عباسپور در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس توضیحاتی درباره این اتفاق و فواید حضور روحانیون در ورزشگاه ارائه کرد و خواستار تاکید بر حضور پیوسته روحانیون در اماکن ورزشی شد. شاه به این روحانی را در ادامه می‌خوانید:

بهزاد عباسپور

**گفتند صلاح نیست با لباس روحانیت وارد ورزشگاه شوید!

جی پلاس: چه اتفاقی رخ داد که نیروزی انتظامی اجازه ورود به ورزشگاه را به شما نداد؟

عباسپور: تعدادی از هوادران تراکتورسازی در فضای مجازی از من خواستند که به ورزشگاه بیایم و ما هم قرارمان را برای بازی با سیاه جامگان مشهد تنظیم کردیم. زمانی که راهی ورزشگاه شدیم، ماموران نیروی انتظامی مقابل درهای ورودی مانع از ورود من به ورزشگاه شدند. وقتی دلیل این کار را از آن ها پرسیدم، گفتند به صلاح نیست که من با لباس روحانیت به ورزشگاه بروم. من هم بحث را طولانی نکردم و راهی  منزل شدم. البته یک نیمه از بازی را پشت درهای ورزشگاه تماشا کردم.

**هیچ کس من را از رفتن به ورزشگاه ممنوع نکرده

جی پلاس: بر اساس چه دستوری این کار را انجام دادند؟ مگر در تهران کسی جلوی روحانیون را می گیرد؟

عباسپور: هنوز نفهمیدم چرا این کار را کردند. نه از دادسرای ویژه روحانیت دستوری صادر شده و نه کسی به من گفته به ورزشگاه نروم. علت را از هر کسی پرسیدم چیزی نگفتند. پیگیر این موضع هستم تا دلیل موضوع را بگویند. با توجه به اطلاعاتی که به دست آوردم، نیروی انتظامی این تصمیم را گرفته ولی دلیل روشنی برای این کار ندارد.

جی پلاس: روحانی پرسپولیسی در بازی با پیکان به ورزشگاه آمد و نیروی انتظامی او را به جایگاه ویژه راهنمایی کرد اما در تبریز این اتفاق افتاده است؟

عباسپور: از قضا هواداران به من گفتند به جایگاه ویژه بروید که من گفتم می خواهم کنار مردم باشم. من برای این بازی وقت گذاشتم و قصدم این بود که یک ساعت زودتر به ورزشگاه بروم و به سوالات مردم هم جواب بدهم.

**هواداران من را حاجی با تعصب صدا می زنند

جی پلاس: قبلا هم به ورزشگاه رفتید؟

عباسپور: من در تهران هم از تراکتورسازی حمایت کردم. قبل از اینکه این اتفاق بیافتد، به ورزشگاه رفته بودم. معمولا هوادران به مدت پنج یا ده دقیقه "حاجی با تعصب" صدا می زنند. بعد از اینکه من در تهران از تراکتورسازی حمایت کردم، روحانیون تصمیم گرفتند به ورزشگاه بروند. هنوز علت خاصی را برای این کار نگفته‌اند. در اینستاگرام هم نوشتم که نگذاشتند به ورزشگاه بروم و همه از من حمایت کردند. گروهبان نیروی انتظامی به شکل بدی هم با من صحبت کرد و گفت برو خانه.

**ورزشگاه بستر مناسبی برای حضور کنار جوانان است

جی پلاس: بارها مشاهده کردیم که هوادران در حضور روحانیون لب به فحاشی هم باز نمی کنند و این کار جنبه تبلیغی هم دارد.

عباسپور: چقدر باید برای تبلیغات سرمایه گذاری کنیم؟ ورزشگاه بستر مناسبی است که در کنار جوانان باشیم. وقتی من در ورزشگاه هستم کسی فحاشی نمی کند. نگاه همه هوادران به من است. اگر کسی هم فحاشی کند، می گویند به خاطر حاج آقا رعایت کنید. معمولا لیدرها به می گویند حاج آقا چه کار کنیم؟ نمی خواهم مبالغه کنم ولی حضور روحانیون در ورزشگاه ها تاثیر گذار است. برای این بازی برنامه خاصی هم داشتم. با استفاده از کمک‌های مالی خیرین، چند دست کیف و دفتر و مداد خریده بودم و قصد داشتم در ورزشگاه بین کودکان توزیع کنم. به نظرم هوادرانی که به ورزشگاه می آیند، از قشر متمول جامعه نیستند.

بهزاد عباسپور

**باید ما به طرف جوانان برویم

جی پلاس: حضور شما در ورزشگاه جنبه فرهنگی دارد و باید به این موضع توجه شود.

عباسپور: دقیقا حضورمان به خاطر فرهنگ سازی و کمک به بهتر شدن جو ورزشگاه ها است. ورزشگاه مملو از جوانانی است که شاید در ده روز ماه محرم به مساجد و حسینیه ها می روند. دیگر زمان نشستن ما در مساجد گذشته است. باید به سمت جوانان برویم. با جوانان هماهنگ کرده بویم که چند دست شال "لبیک یا حسین" هم به ورزشگاه ببریم و به گردن سرمربی و بازیکنان تراکتورسازی بیاندازیم. بعد از آن ها به مدت چند دقیقه "لبیک یا حسین" بگوییم. این کار ما جواب خوبی برای دشمنان مان هم است. آن وقت می بینند که در ورزشگاه هم مردم حسینی حضور دارند. باید از این فضا به نحو احسن استفاده شود.

جی پلاس: برای رفتن به ورزشگاه تلاش تان را می کنید؟

عباسپور: می خواهم بدانم این دستور از کجا آمده است. حتی سید حسن میری از روحانیون شناخته شده تبریز هم از حضور من در ورزشگاه حمایت کرد. نمی دانم چرا از حضور من ممانعت شد. به آن ها گفتم این دستور را چه کسی داده است؟ ما دادسرای روحانیت داریم. از آن ها پرسیدم که گفتند کسی دستوری صادر نکرده است. جوان امروزی فکر می کند ما مخالف ورزش کردن هستیم. اسلام روی ورزش کردن تاکید دارد. ما هم باید کنار مردم در صحنه ها و رویدادهای مختلف حضور داشته باشیم. اگر دادسرای روحانیت بگوید من به ورزشگاه نروم، دستشان را هم می بوسم. قرار بود چهار روحانی دیگر هم به همراه من به ورزشگاه بیایند. خوب شد آن ها نبودند. روحانیون مختلفی گفتند که خیلی هم عالی می شود که من به ورزشگاه بروم و کنار جوانان باشم.

**بستر حضور بانوان در ورزشگاه ها فراهم است

عباسپور: به نظرم باید به زنان هم اجازه حضور در ورزشگاه را بدهند. حضور من باعث شد برخی از هوادران فحاشی نکنند. شما فرض کنید اگر هوادران با خانواده خود به ورزشگاه بیایند، فحاشی می شود؟ هر بانویی که به ورزشگاه می آید، مانند خواهر و مادر من است. من و هر کسی دیگری این اجازه را به خود نمی دهند که بی احترامی کنند. باید فرهنگ سازی کنیم و فرهنگ سازی هم اینطور نمی شود. بانوان باید به ورزشگاه بیایند. بستر میزبانی از بانوان فراهم است اما این اجازه را نمی دهند.  

**از رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور می خواهم دستور حضور روحانیون در ورزشگاه ها را بدهند

عباسپور: آرزوی من دیدار با رهبر معظم انقلاب است. از ایشان درخواست دارم که دستور حضور روحانیون در ورزشگاه ها را بدهند. مگر جز فرهنگ سازی اتفاق دیگری می افتد؟ مانند حضور در نماز جمعه، روحانیون باید در صحنه های ورزشی هم حاضر شوند. از آقای روحانی هم همین درخواست را دارم. قطعا به گوش ایشان رسیده که از حضور روحانیون به ورزشگاه ممانعت کردند. رهبر معظم انقلاب گفتند "جذب حداکثری؛ دفع حداقلی". ورزشگاه جایی است که می توان جوانان را به صورت حداکثری جذب کرد. روحانیت همیشه کنار مردم بوده و حالا باید این فاصله موجود را از بین ببریم. باید قبول کنیم ما جایگاه 30 سال قبل را نداریم چون مدام از مردم فاصله گرفتیم. فکر می کنند ما جدا از مردم هستیم ولی همه ما در یک سطح و جایگاه هستیم. این شخصیت انسان ها است که آن ها را متمایز می کند نه لباسشان.

عباسپور: یکی از سایت ها مطلبی را زده بود که ماموران نیروی اننتظامی از من خواستند به جایگاه وِیژه بروم ولی اصلا اینطور نبود. آن ها گفتند برگرد و به خانه برو. صلاح نیست شما به استادیوم بروید. 

دیدگاه تان را بنویسید