اختصاصی جی پلاس/ خط و نشان ایران برای حریفان در ۲ بازی پایانی!

تیم ملی نمی خواهد حتی 1 امتیاز به کره بدهد/ کی روش در رختکن خطاب به ملی پوشان: مطمئنم در تهران 4 گل به سوریه می زنید

با وجود صعود ایران به جام جهانی، کی روش و بازیکنانش در دو دیدار مقابل کره جنوبی و سوریه علاوه بر انگیزه فوتبالی برای گرفتن هر 6 امتیاز این دو دیدار، به دنبال نقره داغ کردن هر دو تیم هستند تا با ثبت یک رکورد از نظر کسب امتیاز، در زمین مسابقه به هر دو تیم درس جوانمردی بدهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ صعود ایران به جام جهانی 2018 روسیه در شرایطی که هنوز دو بازی دیگر به پایان مرحله انتخابی در آسیا باقی مانده و معادلات برای کسب رتبه دوم و سوم گروه A بسیار پیچیده تر از قبل شده، خیال  همه ایرانی ها را از بابت این مرحله راحت کرده است.

در نشست خبری بازی بعد از بازی ایران و ازبکستان، همه خبرنگاران از کارلوس کی روش درباره برنامه آماده سازی تیم ملی برای جام جهانی پرسیدند و دیگر کسی به دو بازی باقی مانده مقابل کره جنوبی در سئول و سوریه در تهران سوال نپرسید.

شاید تصور فوتبال دوستان ایرانی این است که تیم ملی در این دو دیدار به اندازه بازی های گذشته به آب و آتش نمی زند و به بازیکنانی میدان می دهد که کمتر فرصت حضور در دیدارهای رسمی را به دست آورده اند و صرفا به کسب نتیجه فکر نمی کند.

البته سرمربی پرتغالی تیم ملی در نشست خبری یادآور شد که هنوز دو دیدار باقی مانده و این دو بازی حداقل برای کی روش اهمیت بسیار بالایی دارد.

بعد از اتفاقات مرحله انتخابی جام جهانی 2014 که سرمربی کره جنوبی آن موقع برای ایران خط و نشان کشید و ابراز امیدواری کرد که ازبکستان به جای ایران به جام جهانی برود، نوعی کری خوانی شدید میان بازیکنان و فوتبال دو کشور به وجود آمد و روحیه پیروزی طلبی کی روش مقابل این تیم را می توان در بازیکنان ایران هم دید.

از طرفی کره جنوبی بعد از هشت دوره متوالی صعود به جام جهانی، برای اولین بار در مخمصه عجیبی گیر کرده و شکست مقابل قطر در بازی آخر، دو بازی این تیم مقابل ایران و ازبکستان را حیاتی تر از گذشته کرده است. با توجه به همین موضوع، حالا ایران و کره جنوبی روز 11 شهریور در سئول بسیار با انگیزه حاضر خواهند شد چرا که کی روش حاضر نیست حتی یک امتیاز هم به کره جنوبی بدهد و با توجه به آمادگی ایران و تلاش کره برای پیروزی، برد ایران در این دیدار دور از دسترس نیست تا شاید اظهار امیدواری واهی سرمربی اسبق کره درباره صعود نکردن ایران به جام جهانی 2014 ، به خود این تیم و ماجرایش با ازبکستان برگردد.

بازی آخر شاگردان کی روش مقابل سوری ها است. سوری ها در بازی رفت میزبانیِ بسیار بدی مقابل ایران داشتند و برای کسب برد به هر روشی متوسل شدند. در طول بازی، علاوه بر بارش بسیار شدید باران، بازیکنان سوریه به ویژه دروازه بان این تیم تا توانستند وقت بازی را تلف کردند و به درگیری با بازیکنان ایران پرداختند تا جایی که کی روش با گذاشتن درب بطری آب روی بینی خود، خطاب به داور گفت که یک دلقک درون دروازه سوریه قرار گرفته است!

در طول بازگشت دو تیم از مالزی به کشورهایشان هم، پرواز هر دو تیم یکی بود و احتمال درگیری بین کی روش و یکی از بازیکنان سوریه وجود داشت. از طرفی بعد از اتمام بازی، کی روش که اصولا خیلی کم پیش می آید در رختکن از بازیکنانش تمجید کند، برای بازیکنانش دست می زند و از بازی بازیکنانش مقابل سوری ها تقدیر می کند و می گوید مطمئنم در تهران به این تیم چهار گل می زنید.

کی روش

علاوه بر انگیزه های تیم کی روش، سوری های جنگ زده هم چندان دل خوشی از تیم ایران ندارند و در بازی رفت هم به خاطر همین مسائل دست به کارهای عجیب و ناشاست زدند. آن ها در بازی پایانی در تهران هم کوتاه نمی آیند و  پیش بینی می شود با انگیزه های فراتر از فوتبال در زمین حاضر می شوند. به همین دلیل در آخرین بازی رسمی تیم ملی تا شروع جام جهانی، باید شاهد یک جنگ واقعی بین بازیکنان دو تیم باشیم.

به گزارش جی پلاس؛ شاید خود کی روش هم از الان به جام جهانی فکر کند اما او به نوعی بازیکنانش را برای دو بازی باقی مانده آماده می کند که هیچ کدام از 6 امتیاز این بازی ها را از دست ندهد تا علاوه بر ثبت یک رکورد از حیث امتیاز گیری، هر دو تیم را در میدان مسابقه یک بار دیگر نقره داغ کند.

دیدگاه تان را بنویسید