جی پلاس: زلزله ۵.۷ ریشتری بجنورد را لرزاند

آخرین اخبار از زلزله بجنورد + تصاویر / تعداد کشته شدگان به 2 نفر رسید/ افزایش شمار مصدومان به 400 نفر/ تخریب 20 تا 50 درصدی چند روستا

زمین لرزه‌ای با بزرگی ۵.۷ ریشتر بجنورد، مرکز خراسان شمالی را لرزاند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، زمین لرزه‌ای با قدرت ۵.۷ ریشتر در ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه امشب ۲۳ اردیبهشت، بجنورد، مرکز خراسان شمالی را لرزاند.

این زمین لرزه در مرکز پیش‌قلعه از توابع مانه و سملقان و در عرض شمالی۵۷.۲۲ و طول شرقی ۳۷.۶۰ به وقوع پیوست.

مدیرکل بحران خراسان شمالی اعلام کرد: تاکنون گزارشی از خسارت‌های احتمالی زلزله‌ای که امشب رخ داد، نرسیده است.

عظیمی گفت: زلزله امشب بجنورد باعث شده که شیشه تعدادی از منازل شکسته شود و اکثر مردم به خیابان‌ها بیایند.

وی ادامه داد: احتمال پس‌لرزه وجود دارد، بهتر است که مردم امشب را بیرون از منزل سپری کنند.

بر پایه این گزارش، بعد از وقوع زلزله، برق بخش‌هایی از شهر بجنورد قطع شده و وضعیت آنتن‌دهی تلفن‌های همراه نیز مطلوب نیست.

عکس/خسارت زلزله ۵.۷ ریشتری بجنورد

مدیرکل بحران خراسان شمالی: هر سه خروجی بجنورد ترافیک بوجود آمده و مردم به پارک‌های خارج شهر هجوم آورده‌اند.

-از مردم عزیز خواهش می‌کنیم خونسرد باشند تا به امنیت جانی خودشان و دیگران لطمه وارد نشود.

- در زلزله ۵.۷ ریشتری خراسان شمالی تا کنون 11 نفر مصدوم شدند که در بیمارستان امام علی( ع) بجنورد به صورت سرپایی درمان شدند.

✔️براساس گزارش‌های رسیده به دلیل زلزله ۵.۷ ریشتری در خراسان شمالی، برخی از منازل در روستاهای قصر قجر ، پیربز، لنگر، بیدک، بور بور، قره چای و استاد 20 تا 50 درصد تخریب شده است.

- مدیرکل بحران استانداری خراسان شمالی اعلام کرد: زلزله امشب بجنورد خسارت جانی نداشته است و فقط خرابی منازل مسکونی گزارش شده است.

می دانیم برخی از خانه‌های خشتی و گلی دچار ریزش شدند و در حال حاضر نیروهای امدادی در محل مستقر هستند.

محمدحسین علی نیا معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی هم گفت: از زمان وقوع زلزله تاکنون فقط گزارش مصدوم شدن 3 نفر اعلام شده که این افراد به بیمارستان منتقل شده و روند درمان برای آنها انجام می‌شود.

به گزارش جی پلاس، مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در این باره گفت: تا کنون (ساعت 9 صبح، 24 اردیبهشت)؛ 377 مصدوم زلزله خراسان شمالی خدمات امدادی لازم را دریافت کرده و 57 تن بستری شده‌اند.

وی گفت: 26 تن از مصدومان زلزله خراسان شمالی تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات، مناطق تحت تاثیر زلزله 5.7 ریشتری شب گذشته خراسان شمالی تا شعاع ٢٠ کیلومتری کانون زلزله شامل ٩٧ روستا با جمعیت 31 هزار و 150 تن بود و بر این اساس ٣ شهرستان بجنورد، مانه و سملقان متاثر از زلزله بوده و ١٤ روستا بین ١٠ تا ٧٠ درصد آسیب، دیده است.

وی با اعلام  اعزام 33 تیم  عملیاتی هلال‌احمر و 4 تیم آنست به منطقه حادثه، اظهار کرد: شب گذشته به منظور ارائه خدمت به زلزله‌زدگان 11 تیم واکنش سریع و 142نیروی عملیاتی  در منطقه حاضر شدند.

براساس گزارش پایگاه خبری هلال احمر، وی با اشاره به ارائه گزارش عملکرد هلال‌احمر در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان شمالی، به دیدار خود با محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی اشاره و اظهار کرد: استاندار خراسان شمالی در این دیدار از سرعت عمل و هماهنگی بسیار خوب هلال‌احمر در لحظات ابتدایی زلزله و ارائه خدمات امدادی همزمان با انجام عملیات جست‌وجو و نجات اسکان اضطراری زلزله‌زدگان تقدیر و تشکر کرد.

ارایه خدمات سرپایی به ۱۵۰ نفر مجروحان از ساعات ابتدایی وقوع زلزله

دکتر افشین علیخانی، مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر، در پی زلزله‌ای که شب گذشته در استان خراسان شمالی اتفاق افتاد، به ایسنا اظهارکرد: بر مبنای ارزیابی زیر ساخت‌های درمانی مناطق آسیب ندیده، به حدود ١٥٠ نفر از مجروحان خدمات سرپایی ارائه شد.

علیخانی در ادامه گفت: بر همین اساس هیچکدام از تیم‌های درمان اضطراری مستقر در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و گلستان که  به حالت آماده باش بودند، به منطقه آسیب دیده اعزام نشدند.

وی با تاکید بر ارائه خدمات امدادی به آسیب‌دیدگان، خاطرنشان کرد: از ساعات ابتدایی وقوع حادثه خدمات درمان اضطراری با توجه به نیاز آسیب‌دیدگان با اولویت خدمات بهداشت روان ارائه می‌شود.

سرپرست اورژانس کشور نیز  بااشاره به عدم افزایش شمار قربانیان این حادثه، اظهار کرد: متاسفانه دو نفر  از روستای لنگر، خانم 54 ساله و در روستای قره جه، دختر 12 ساله  فوت شدند.

براساس گزارش وبدا و به گفته سرپرست اورژانس کشور، برق مناطق زلزله زده استان خراسان شمالی وصل شده و کلیه راههای سطح استان باز است و امداد رسانی با کمک نیروهای اورژانس و هلال احمر در حال انجام است.

براساس اعلام موسسه ژئوفیزیک، از شب گذشته تا کنون 24  پس لرزه در منطقه ثبت شده است.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید