گزارش جی پلاس

با عجایب پارس جنوبی مهمان جدید لیگ برتر بیشتر آشنا شوید

لیگ هفدهم دوباره شاهد حضور تماشاگران پرشور و فوتبال دوست استان بوشهر است؛ بوشهری ها این بار نه با تیم نام آشنای شاهین یا ایرانجوان، بلکه با تیمی از یک شهرستان کوچک با نام پارس جنوبی جم، لیگ برتر را شگفت زده کرده اند!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ مردم بوشهر سالها دلخوش به ایرانجوان و شاهین این استان بودند ولی امسال تیمی در یک شهرستان 80 هزار نفری آنها را به سطح اول فوتبال کشور بازگرداند. فصل آینده فوتبال ایران در لیگ برتر شاهد حضور دو تیم مردمی با تماشاگران پرشور از شمال و جنوب کشور است.

** اول سال 95 حضور در لیگ دسته دو، اول سال 96 حضور در لیگ برتر!

پارس جنوبی جم، که سال گذشته پس از سپیدرود به لیگ دسته یک (آزادگان) صعود کرد، در همان نخستین فصل حضورش توانست به همراه سپیدرود لیگ برتری شود؛ با این تفاوت که این بار جمی ها بودند که پیش از رشتی ها به رده بالاتر رسیدند. آنها در این فصل با هدایت مهدی تارتار که نخستین بار روی نیمکت یک تیم لیگ یکی می نشست آغاز کرد و توانست با ارائه یک فوتبال اقتصادی قهرمان لیگ آزادگان شود.

** فوتبال اقتصادی با بهترین خط دفاع و بدترین خط حمله!

چرا اقتصادی؟ این تیم بهترین خط دفاع با تنها 14 گل خورده در 34 بازی را در اختیار دارد. از همه جالب تر اینکه، پارس جنوبی یکی از بدترین خط حمله های لیگ یک را در اختیار دارد. پارس جنوبی در این فصل تنها 29 گل توانست به ثمر برساند و پس از استقلال اهواز، فولاد یزد و خیبر خرم آباد که هر سه به لیگ دو سقوط کردند، چهارمین خط حمله بد لیگ را در اختیار داشت. همه اینها ثابت می کند که پارس جنوبی ارائه کننده فوتبالی کاملا اقتصادی است.

** کمترین حضور در صدر جدول و بهترین در بازی های خارج از خانه

شاگردان مهدی تارتار کمترین حضور در صدر جدول را در بین مدعیان در طول این فصل داشتند. آنها تنها سه هفته پایانی را صدرنشین بودند! اما یکی از نقاط قوت این تیم در فصل اخیر، بازی های خارج از خانه آنهاست. درست برعکس سپیدرود! آنها در جدول دیدارهای خارج از خانه شان با 30 امتیاز از 17 بازی صدرنشین هستند. در این دیدارها 7 پیروزی، 9 تساوی و تنها یک شکست را تجربه کرده اند و موفق به زدن 13 گل شده و 5 گل هم دریافت کرده اند. تنها شکست پارس جنوبی در دیدارهای خارج از خانه مقابل مس کرمان بود که با نتیجه یک بر صفر مغلوب شدند.

** کم شکست و پرتساوی

رکورد جالب پارس جنوبی در این فصل، رکورد 23 بازی شکست ناپذیری، در مقابل تیم های لیگ یکی است. شاگردان مهدی تارتار پس از سه شکست متوالی به ترتیب مقابل اکسین، مس و راه آهن، از هفته دهم تا پایان هفته سی و سوم شکست نخوردند تا اینکه در دیدار تشریفاتی هفته پایانی مقابل بادران تهران، با گل پسر اکبر میثاقیان بازی را واگذار کردند.

همچنین پارس جنوبی کمترین تعداد شکست را به نام خود ثبت کرده است. آنها تنها در مقابل اکسین، مس، راه آهن و بادران متحمل شکست شده اند. پر تکرارترین نتیجه این تیم در دیدارهایی که به میدان رفته، تساوی بدون گل بوده است.(10 بار)

پارس جنوبی جم

** اسکان تیم های میهمان در 70 کیلومتری استادیوم!

به گزارش جی پلاس؛ اما نکته نگران کننده درباره پارس جنوبی این است که این باشگاه هم مانند سپیدرود با مشکلات مهمی برای حضور در لیگ برتر مواجه است. این تیم با اینکه برعکس سپیدرود مالک و مدیرعامل قدرتمندی دارد اما از امکاناتی چون ورزشگاه مناسب، هتل و محل اقامت برای حریفان و فرودگاه محروم است. تیم هایی که برای دیدار با این تیم به جم می روند باید در عسلویه که 70 کیلومتری این شهر است اسکان داده شوند و روز بازی با طی مسیر کوهستانی و خطرناک عسلویه تا جم به استادیوم این تیم بروند.

** عبور از هفت خوان رستم برای رسیدن به جم

البته اگر در مسیر عسلویه جم هم برای تیم حریف مشکلی پیش نیاید، ممکن است در زمان بازگشت با مشکل بنزین مواجه شوند. دلیلش هم این است که تنها پمپ بنزین این شهرستان، اغلب بسته است!

به گزارش جی پلاس؛ در کل تیم های لیگ هفدهم برای دیدار با پارس جنوبی در شهر جم، باید از هفت خوان رستم عبور کنند و باید دید مسئولان سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و باشگاه پارس جنوبی چه تصمیمی برای حل این مشکلات میگیرند.

دیدگاه تان را بنویسید