13 استارت آپ برتر نمایشگاه بارسلون 2017

در نمایشگاه امسال که مدتی از آن می‌گذرد نیز بزرگترین شرکت‌های تکنولوژیکی دنیا در بارسلون گردهم آمده و جدیدترین محصولات خود را به نمایش گذاشتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ در ادامه 13 کمپانی استارت آپ‌ و جدید که با نوآوری‌های خود توجه بازدیدکنندگان و رسانه‌ها را بیشتر به خود جلب کرده و از بهترین های سال جاری هستند، را مرور می‌کنیم.

Fashwell

استارت آپ‌ فشول یک موتور جستجوی تصویری برای صنعت مد و لباس است که با کمک هوش مصنوعی و تشخیص تصاویر، به افراد کمک می‌کند تا فروشگاه‌های لباس‌های مورد نظر خود را به آسانی و با کمک رابط کاربری جالب این نرم افزار پیدا کنند. موتور تصویری فشول با توجه به لباس‌های موردعلاقه کاربر محصولات مختلفی را به آنها پیشنهاد می‌دهد و به افراد کمک می‌کند تا بهترین محصولات را مطابق سلیقه خود پیدا کنند.

 

هوش مصنوعی و سیستم یادگیری عمیق این نرم افزار با توجه به لباس‌ها و پوشاکی که کاربر در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت دنبال می‌کند، پیشنهادات خود از محصولاتی که در فروشگاه‌های اینترنتی وجود دارند را ارائه می‌کند. فشول که یک اپلیکیشن پیشرو و نوآور است، باعث نزدیکی هرچه بیشتر تکنولوژی و صنعت مد و فشن شده و با برررسی عکسهای دیده شده و اسکرین شات‌های کاربر این امکان را به وجود آورده که افراد بدون اتلاف وقت و گشتن در سایت‌های اینترنتی، به راحتی محصول مورد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

Bango

زمانی که به دنبال راهی برای پرداخت دیجیتال در گوشی تلفن همراه خود هستیم معمولا انتخاب‌های زیادی وجود ندارد و تنها چند اپلیکیشن محدود برای این کار در دسترس ماست. اما بانگو سیستم جایگزینی است که به کاربران اجازه می‌دهد به آسانی پرداخت‌های اینترنتی و دیجیتال خود را انجام دهند. همچنین این اپلیکیشن از دستگاه‌های بیشتری نسبت به رقبا پشتیبانی می‌کند.

Kitewalk

استارتاپ‌ کایت‌واک که یک ابزار هوشمند جغرافیایی است به کسب و کارها کمک می‌کند تا با ترکیب زمان، مکان و ویژگی‌های دلخواه، محتواها و مطالب مورد نظر خود را برای افرادی که در مناطق زمانی متفاوت زندگی می‌کنند ارسال کند. همچنین کایت‌واک این امکان را برای شرکت‌ها بوجود آورده که بتوانند از طریق گوشی موبایل، با مشتریان خود در هر زمانی از روز یک ارتباط شخصی و منحصر به فرد ایجاد کنند.

Mallzee

اپلیکیشن‌های بسیار زیادی برای خرید اینترنتی و آنلاین وجود دارد، اما مال‌زی با داشتن محصولاتی متنوع از 150 برند و طراح مختلف شاید بهترین گزینه شما برای خرید اینترنتی پوشاک باشد. این اپلیکیشن که رابط کاربری مشابه با ابزارهای دوست یابی دارد، به کاربران این امکان را می‌دهد تا به آسانی در میان لباس‌ها جستجو کنند. همچنین در صورتی که قیمت برخی از پوشاک کاهش پیدا کند Mallzee شما را باخبر خواهد کرد.

Macco Robotics

استارتاپ‌ ماکو روبوتیکس یک شرکت تخصصی در زمینه ساخت و توسعه ربات‌های انسان نما برای مصارف و کسب و کارهای مختلف مثل صنایع سرگرمی، فروش، بهداشت، آموزش، توریسم و مهندسی است. این شرکت در تلاش است تا این قبیل از ربات‌ها را وارد زندگی روزمره انسان‌ها کند.

Truphone

تروفون برای افرادی طراحی شده که دائم به گوشه و کنار دنیا سفر می‌کنند و به یک اینترنت مطمئن برای گوشی خود نیاز دارند. این سیم کارت بین المللی ایجاد یک ارتباط اینترنتی و تلفتی قدرتمند در اکثر کشورهای دنیا را تضمین کرده و به کاربران اجازه می‌دهد تا با قیمتی مناسب از 8 شماره تلفن بین المللی استفاده کند.

Psonar

سرویس Psonar یک جایگزین بسیار خوب برای سرویس‌های موسیقی مشهور مثل اسپاتیفای و تیدال است. سازندگان این اپلیکیشن در صفحه اول وبسایت خود اظهار داشته اند که کاربران برای استفاده از Psonar هیچ نیازی به ثبت نام‌های طولانی نداشته و در اپلیکیشن آنها خبری از تبلیغات آزاردهنده نیست. کاربران با استفاده از این ابزار می‌توانند به آسانی و بدون ترس از پرداخت هزینه ای زیاد، به موسیقی دلخواه خود گوش دهند. تنها کافی است که یک حساب کاربری ایجاد کنید و پول موسیقی‌های دلخواه خود را پرداخت کنید.

Tech4Freedom

حدود یک میلیارد نفر از مردم دنیا دارای نوعی معلولیت، اختلالات فیزیکی و شرایطی هستند که برای انجام برخی از کارهای روزمره به کمک دیگران نیاز دارند. Tech4Freedom با ابداع جعبه (Box) که یک وسیله "خود شخصی ساز” است به این دست ار افراد کمک می‌کند تا مشکلات خود را کاهش دهند. این وسیله با استفاده از سیستم NFC به افرادی که مشکل بینایی دارند کمک می‌کند تا اشیاء پیرامون خود را شناسایی کنند. همچنین چراغ‌های راهنما و قطب نمای Box نیز برای جهت یابی و تعیین فاصله این افراد از موانع کاربرد دارد. یک شارژر اضطراری برای گوشی‌های تلفن همراه نیز در این وسیله تعبیه شده است. تاکنون 70 میلیون نفر در 14 کشور که دارای مشکلات بینایی هستند از Tech4Freedom کمک گرفته‌اند.

Mymanu

استارتاپ‌ مایمانو کلیک (Mymanu Clik) اولین مترجم بدون سیم هوشمند در دنیاست. این وسیله قادر است تا بدون اتلاف زمان 37 زبان را ترجمه کند. سازندگان این مترجم امیدوارند که مایمانو کلیک باعث نزدیکتر شدن هرچه بیشتر افراد با زبان‌های مختلف به یکدیگر باشد. هدفون‌های بدون سیم این وسیله به صورت همزمان صداهایی که به آنها وارد می‌شود را ترجمه می‌کنند. مطمئنا استفاده از کلیک برای پرسیدن آدرس یا سفارش غذا در یک کشور خارجی بسیار کاربردی خواهد بود.

Studio Liddell

شرکت استودیو لیدل که در سال 1996 تاسیس شده، با داشتن تعداد زیادی از نمونه کارهای متفاوت و جذاب به یکی از معروفترین کمپانی‌ها در زمینه ساخت محتواهای تصویری با کیفیت تبدیل شده است. از انیمیشن‌های تلویزیونی گرفته تا محتوای واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و تجربه‌های 4 بعدی از محصولات استودیو لیدل هستند.

P2i

استارتاپ‌ پی 2 آی یکی از محصولات جدید و پیشرو در زمینه محافظت از گوشی‌های هوشمند است. این محصول که بیرون و داخل گوشی را می‌پوشاند شامل مایع محافظی است که از جنس مواد نانوی آبگریز ساخته شده و از گوشی شما در برابر رطوبت، آب و هوا، پاشیده شدن مایعات و افتادن اتفاقی دستگاه در آب محافظت می‌کند. علاوه بر محصولات الکترونیکی، در لباس‌های کوهنوردی و نظامی نیز می توان از P2i استفاده کرد.

Mobovivo

موبوویوو یک شرکت نرم افزاریست که موتورهای بازی‌های آنلاین و بستری برای عرضه اینترنتی محصولات ارائه می دهد و قادر است که در مدت زمان کوتاهی بازیهای متنوع تولید کند.موتور بازی خلاقانه موبوویوو تلویزیون، ویدئو، مسابقات ورزشی، محتوای فانتزی و بازیهای اجتماعی را با یکدیگر ترکیب کرده و آنها را به عنوان یک محصول چند وجهی به کمپین‌های تبلیغاتی، تیم‌های ورزشی، برندها و نمایشگاه‌ها ارائه می‌کند. تکنولوژی موبوویوو از هفت زبان پشتیبانی می‌کند.

Familyar

استارتاپ‌ فمیلیار یک شبکه اجتماعیست که افراد سالخورده جامعه و خانواده‌ی آنان را با سازمان‌های مراقبتی و اجتماعی متصل می کند. هدف از ساخت این پلتفرم کمک به خانواده‌ها، شوراهای شهری و سازمانهای مراقبتی بوده و به افراد سالخورده کمک می‌کند تا حضور بیشتری در جامعه داشته و وضعیت فیزیکی و اجتماعی بهتری داشته باشند. فمیلیار از تماس‌های ویدئویی، پیام، لیست وظایف و مدیریت داروها در گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کند. همچنین این شبکه با استفاده از سایر اپلیکیشن‌ها قابلیت اتصال به سنسورها و گجت‌های پوشیدنی را داشته و باعث می شود که پیگیری وضعیت سلامت افراد به آسانی انجام شود.

همچنین لازم به ذکر است استارتاپ انگلیسی What3words که نقشه و نحوه آدرس دهی را در سفرها تغییر داده جایزه بهترین ابزار موبایلی در زمینه سفر، اوقات فراغت و مهمان نوازی را از آن خود کرد. Blippar نیز جایزه بهترین اپلیکیشن در زمینه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را دریافت کرد.

با توجه به تکنولوژی‌های جالبی که در حال رشد هستند، باید منتظر اتفاقات بهتری در نمایشگاه های دیگر در سال جاری و سال 2018 باشیم.

دیدگاه تان را بنویسید