تعداد مصدومان زلزله کرمانشاه به ۷۸۱۷ نفر رسید

معاون درمان وزیر بهداشت از افزایش شمار مصدومان زلزله کرمانشاه به ۷۸۱۷ نفر خبر داد و گفت: ۴۰ روانشناس در قالب ۲۰ تیم به مناطق اعزام شده‌اند تا خدمات سلامت روان را در بیمارستان‌ها به مصدومان و خانواده‌های آنان ارائه دهند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دکتر قاسم جان بابایی، با بیان اینکه شمار مصدومان زلزله کرمانشاه به ۷۸۱۷ تن رسیده است، گفت: از این تعداد ۹۶۴ نفر در بیمارستان‌ها بستری و ۷۲۰ تن نیز ترخیص شده‌اند.

وی افزود: ۴۳۱۳ نفر از مصدومان به صورت سرپایی درمان شدند همچنین ۲۰۶ نفر از مصدومان در بیمارستان‌های کرمانشاه، ۲۳۱ تن در بیمارستان‌های تهران و البرز و ۶۲ نفر در بیمارستان‌های همدان بستری هستند.

جان بابایی از فراهم شدن امکانات اسکان و تغذیه برای همراهان مصدومانی که در بیمارستان‌ها بستری هستند خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۰۰ نفر از کادر پزشکی، پرستاری و متخصص در کرمانشاه و بیمارستان‌های صحرایی مستقر هستند و به آسیب‌دیدگان خدمت ارائه می‌کنند.

معاون درمان وزیر بهداشت از اعزام ۴۰ کارشناس سلامت روان در قالب ۲۰ تیم خبر داد و گفت: این کارشناسان سلامت روان، خدمات سلامت روان را در بیمارستان‌ها به مصدومان و خانواده‌های آنان ارائه می‌دهند تا از عوارض ناشی از حادثه در این افراد جلوگیری شود.

خسارات زلزله ۱۸۰۰ میلیارد تومان برآو‌رد شد‌/ آواربرداری از ظهر امروز پایان یافت

همچنین به گزارش باشگاه خبرنگاران، معاون استاندار کرمانشاه در جمع خبرنگاران گفت: حدود ۱۱ هزار واحد مسکونی و روستایی در مناطق زلزله‌زده‌ صددرصد تخریب شده است. قرار شد در واحد روستایی ۵ میلیون کمک بلاعوض و ۲۵ میلیون وام با بهره کم داده شود.

 ۵ هزار واحد شهری صدرصد تخریب شده است که به هر واحد شهر نیز ‌‌۳۵ میلیون تسهیلات کم بهره داده می‌شود. برآورد اولیه از میزان خسارت به زیرساخت‌ها حدود ۱۸۰۰ میلیارد است.

 

دیدگاه تان را بنویسید