خانواده بنیتا خواستار اعدام مجرم شدند

صحنه بازسازی سرقت خودرویی که بنیتا دختر ۸ ماهه در آن جان باخت انجام شد و خانواده دختربچه خواستار اعدام مجرمین شدند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، عاملان قتل بنیتا کوچولو ساعت ۱۰ صبح امروز در محل سرقت خودرو حضور یافته و صحنه سرقت خودرو را بازسازی کردند.

روز ۲۹ تیرماه یک پراید در محله مشیریه در حالی که نوزاد هشت ماهه ای داخل آن بود به سرقت رفت و چند روز بعد با دستگیری سارقان مشخص شد که آن ها پس از سرقت خودرو و لوازم داخل آن، خودرو را در حالی که بنیتا داخل آن بود رها کردند و شیشه های آن را نیز بالا کشیدند. نوزاد به دلیل گرسنگی، تشنگی و گرما جان خود را از دست داد.

با توجه به اطلاع رسانی های انجام شده جمعیت زیادی برای همدردی با خانواده بنیتا و همچنین مشاهده نحوه بازسازی صحنه جرم در محل حادثه حضور دارند. ماموران پلیس راهور و پلیس پبشگیری از دقایق اولیه صبح امروز در خیابان های نزدیک به محل حادثه حاضر شدند و از توقف خودروهای عبوری جلوگیری می کنند، در حال حاضر بار ترافیکی در محدوده مشیریه به شدت سنگین است.

پدر مقتول: آزادی مجرمین سابقه دار با یک فیش حقوقی؟

مردم با سر دادن شعارهایی از دستگاه قضایی تقاضا دارند که هر چه زودتر نسبت به تعیین تکلیف متهمان اقدام کند.

خانواده بنیتا در بین مردم حضور دارند. مادر دختر کوچولو از ماموران پلیس خواست هر ۲ قاتل دخترش را اعدام کنند و بعد از به زبان آوردن این جمله ها از هوش رفت، پدر این طفل بیان داشت: قاضی به چه علت حکم آزادی این دو سارق را با یک فیش حقوقی صادر کرده است و باید در این خصوص پاسخگو باشد.

پدر بنیتا گفت: چرا با یک فیش حقوقی اجازه دادند فردی که ۱۳۰ فقره دزدی داشته است،‌ آزاد شود؟

پدر بنیتا با سردار ساجدی نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ تلفنی صحبت کرد و گفت: شما به من گفتید ۱۴ هزار صلوات نذر کنم تا فرزندم پیدا شود من هم نذر کردم و خدا را به شیرخواره امام حسین (ع) قسم دادم تا فرزندم سالم پیدا شود.

حسن قلعه نویی پدر بنیتا به خبرنگاران گفت: فرزند من ماموریتی داشت و آمده بود تا آن را انجام دهد.

او ادامه داد: بنیتا آمده بود تا این قاتل گیر بیافتد تا بچه‌های دیگر در امان باشند.

حسن قلعه‌نویی خاطر نشان کرد: چطور ممکن است فردی شاکی خصوصی داشته باشد اما با فیش حقوقی آزاد شود. من از کسی که باعث شد این فرد آزاد شود نمی‌گذرم.

او ادامه داد: به ما می‌گویند ماشین را در مامازن پیدا کردند؛ یعنی در این مدت پلیس نتوانسته ماشین را پیدا کند؟

مادر بنیتا در گفت‌گوبا سردار محمدیان رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: فرشته من را نتوانستید پیدا کنید. من رفتم کلانتری به من گفتند امروز تعطیل است بگذارید تعطیلات تمام شود. گفتم اگر ما کسی را بکشیم ما را نمی‌گیرید؟ مامور کلانتری گفت نه چون امروز تعطیل است.

او که به سختی صحبت می‌کرد ادامه داد: مگر امروز تعطیل نیست پس چرا همه اینجا هستند. آن‌ها که این کار را کردند می‌خواستند؛ با افتخار بگویند مردم ما می‌توانیم پشت ماشین بنشینیم و دزدی کنیم الان هم می آیند و سرشان را بالا می‌گیرند و جلوی پدر و مادر و اقوامشان با بدترین و زجر آورترین روش که خدا گفته مجازات می‌شوند.

خانواده بنیتا به ویژه پدرش خواستار مجازات عاملان این حادثه در کمترین زمان و در محل حادثه اند.

سردار عباسعلی محمدیان رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در مورد روند رسیدگی به پرونده به خانواده دختر ۸ ماهه به خبرنگار مهر گفت: تلاش پلیس و دستگاه قضایی این است که پرونده در یک هفته آینده تکمیل و برای رسیدگی به دادگاه ارسال شود.

رئیس پلیس آگاهی تهران​: عاملان حادثه از طریق یک تماس ناشناس دستگیر شدند

سردار ساجدی نیا در صحنه حاضر شد و با مردم صحبت کرد. او با اشاره به اینکه جمعیت حاضر در محل حادثه بسیار زیاد است مردم را به صبر و خونسردی دعوت کرد.

مردم حاضر در محل حادثه با شعارهایی از قبیل "قاتل بنیتا اعدام باید گردد" خواستار اعدام شدن قاتل بنیتا شدند.

در این جلسه پدر بنیتا صحنه ربوده شدن بنیتا را باز سازی کرد. او نشان داد که چطور سارقان ماشین اش را در حالی کودک هشت ماهه اش روی صندلی عقب بود دزدیدند. در این صحنه سازی پدر بنیتا روی کاپوت جلوی ماشین پرید و توضیح داد که سارقان چند متر او را در حالی که از کاپوت ماشین آویزان بود کشیدند. با مشت چند با به شیشه زدم ولی ولی کار ساز نبود -در این لحظه این مرد با توجه به ناراحتی که داشت به شیشه ماشین مشت زد که شیشه شکست- و از روی ماشین زمین افتاد و سارقان از محل حادثه فرار کردند.

سردار عباسعلی محمدیان درحاشیه بازسازی صحنه ربودن بنیتا کودک ۸ ماهه، گفت: بلافاصله پس از اعلام خبر ربودن این کودک به سامانه ۱۱۰ رئیس کلانتری به همراه مأموران تجسس در محل حاضر شدند. یک ساعت بعد مامور پلیس آگاهی در کلانتری حاضر و تحقیقات خود را از همان مکان آغاز کرد.

وی ادامه داد: بخشی از اقدامات پلیس ظاهری است که مردم آن را می‌بینند و بخشی دیگر سری و از طریق سیستم ها انجام می‌شود.

به گفته‌ رئیس پلیس آگاهی تهران سارقان پس از سرقت خودرو برای رسیدن به محل سکونت خود مسیری کوتاه را انتخاب کردند که از جلوی هیچ دوربین ترافیک و ثبت سرعت عبود نکردند. این درحالی است که ما تمام دوربین‌های سطح شهر را ۲۴ ساعته رصد می کردیم.

محمدیان در مورد نحوه شناسایی عاملان اصلی این حادثه گفت: در حالی که اقدامات پیچیده پلیس ادامه داشت فرد ناشناسی با پلیس تماس گرفت و اطلاعاتی را در اختیار ما قرار داد. با پیگیری های انجام شده مأموران درآن محل حاضر و نفر اول را دستگیر کردند که او در بازجویی ها مدعی شد سرقت کار فرد دیگری است.

وی ادامه داد: ماموران برای دستگیری فرد دوم وارد عمل شدند اما او متواری شده بود. سرانجام ساعت ۲۲ سه شنبه شب محل اختفای این فرد پیدا شد. پس از ورود ماموران به محل آنها با پوشک بچه و شیر خشک رو به رو شدند که ما امیدوار شدیم کودک زنده باشد اما این وسایل متعلق به نوزاد پسری بود که برادرزاده متهم بود.

رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه متهم در همان محل دستگیر اما منکر ربودن بنیتا شد، افزود: سرانجام این فرد لب به اعتراف گشود و محل رها کردن خودرو را اعلام کرد. با حضور ماموران مشخص شد شیشه های خودرو بالا است وا ین کودک جانش را از دست داده است. سارقان یک و نیم ساعت پس از سرقت خودرو را رها کرده و به دلیل اینکه از مقابل هیچ دوربینی رد نشده بودند ردی از آنها به دست نیامد.

محمدیان در مورد پی جویی‌های پلیس برای کشف این پرونده گفت: ما ۳۵ سرفصل را در دستور کار خودداشتیم و حتی در ۸ استان دیگر موارد مشکوک اعلام شد که همکاران ما در این استانها به بررسی اطلاعات مردم پرداخته و پس از احراز هویت معلوم شد هیچ کدام از آنها بنیتا نیستند.

وی در مورد انتشار خبر گم شدن بنیتا در فضای مجازی گفت: باید فضای مجازی را یک فرصت بدانیم و ما قصد داشتیم روز شنبه اطلاعیه ای را در فضای مجازی به کمک رسانه‌ها منتشر کنیم اما خانواده آنها زودتر این کار را انجام دادند. برای جلوگیری از دوباره کاری اطلاعیه ای را صادر نکردیم. باید بدانیم که فضای مجازی یک فرصت است و تمام اطلاعاتی که از این طریق به دست پلیس رسید بررسی شد.

توصیه پلیس به شهروندان

رئیس پلیس تهران در مورد اینکه گفته می شود عامل اصلی این حادثه با وثیقه آزاد بوده است، گفت: از اتهام این فرد اطلاعی نداریم چرا که پرونده‌اش در پاکدشت مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی گفت: معاون جنایی پلیس آگاهی داوطلبانه مرخصی اش را لغو کرد و در همان روز پنجشنبه اقدامات وسیع پلیس آغاز شد. ما انتظار تعریف از پلیس را نداریم و همین که این متهمان دستگیر شده ‌اند برای ما کافی است.

محمدیان در پایان به شهروندان توصیه کرد خودروی روشن را در حالی که کودک درون آن است رها نکنند چرا که در گذشته پرونده‌هایی داشتیم که افراد برای خرید خودرو را به همراه کودک رها کرده‌اند و سارق دست به سرقت زده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید