به گزارش ایرنا، رضا پور رجب روز یکشنبه در برنامه بررسی چالش های و معظلات آب روستاهای شهرستان ری با بیان اینکه امروز نانو تکنولوژی دامنه وسیعی از تجهیزات و کاربردها را دربرگرفته است و یکی از فوق العاده ترین فناوری های قرن 21 به حساب می آید اظهار داشت: املاح آب در این روش تصفیه در حد استاندارد می ماند و فلزات سنگین آن از بین می رود.
وی با اشاره به اینکه آب مجتمع شهید تهرانی از سد ماملو و از چاه های بالا دست تامین می شود و برای استفاده 22 روستای شهرستان ری مهندسی مجدد شده است افزود: خطر آلودگی منابع آب آشامیدنی و عدم امکان تصفیه منابع آلوده با روش های مرسوم و از طرفی آلودگی نیتراتی منابع زیر زمین، نیاز به روش جایگزین تصفیه را محسوس تر می نماید.
پوررجب در ادامه با بیان اینکه نانو فیلتراسیون یکی از این روش های می باشد که در سال های اخیر به شدت در دنیا مورد توجه قرار گرفته است یادآور شد: توانایی حذف باکتری ها و ویروس ها در این روش بسیار زیاد است و درمقایسه با اسمز معکوس
مقرون به صرفه تر بوده و بهره برداری از آن نیز آسان تر می باشد.
( اسمز معکوس یک فرایند فیزیکی است که می توان از محلولی (حلال + ناخالصی) به کمک یک غشاء نیمه تراوا، حلال تقریبا خالص تهیه کرد. بعنوان مثال به کمک این روش می توان از آب شور، آب آشامیدنی مطلوب تهیه کرد. اسمز معکوس می تواند تا 98% مواد معدنی حل شده و مواد آلی و کلوئیدی آب را حذف کند. )
وی با اشاره به اینکه مجتمع شهید تهرانی بیش از 90 درصد پیشرفت فیزکی دارد عنوان داشت: مهندسی مجدد مجتمع شهید تهرانی از سال گذشته با اعتبارات صندوق توسعه ملی آغاز و در حال حاضر2مخزن 2 هزار متر مکعبی به مدار بهره برداری وارد شده ولی کیفیت آب پایین تر از حد استاندارد است.
وی ادامه داد: مجتمع شهید تهرانی با توافقاتی که انجام شده است تا 2 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید و کیفیت آب شرب روستاهای شهرستان ری بالا خواهد رفت.
برنامه بررسی چالش های و معظلات آب روستاهای شهرستان ری روز یکشنبه با حضور جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، پور رجب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران، بخشداران و جمعی از مسئولان شهرستان ری در فرماندار این شهرستان برگزار شد.
مجتمع آبرسانی شهید تهرانی که در سال 1375 احداث شده دارای 15 حلقه چاه و 11 هزار متر مکعب مخازن هوایی و زمینی است و تعداد 22 روستا از روستاهای بخش مرکزی و قلعه نو تحت پوشش این مجتمع هستند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/3218 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.