به گزارش ایرنا حجت الاسلام یحیی صالح نیا درحسینه سرآسیاب بخش کن افزود: در فقه اسلامی یک دارالاسلام داریم و یک دارالکفر که این مرزها اثر بازی های سیاسی شاهان و سلاطین و حکّام کنونی کشورها است.
وی گفت:راهبرد اول غربی ها برای امنیت اروپا وامریکا ایجاد ناتو(در حوزۀ نظامی) و اتحادیۀ اروپا (در حوزه اقتصادی) بوده است.
صالح نیا افزود: یکی ازراهبردهای غربی ها ایجاد «اسرائیل جدید» یا بدل های اسرائیل، علم کردن داعش و تکفیری‌ها و همه ‌پرسی در کردستان عراق است.
امام جمعه بخش کن تصریح کرد: پایان یافتن فتنه‌ها در منطقه در گرو وحدت جهان اسلام از یک طرف و از میان برداشتن رژیم صهیونیستی از طرف دیگر است.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز این هفته علت اصلی همه آلودگی ها، بی تقوائی ها و خطاها را دلبستگی به دنیا عنوان کرد و گفت: تصور درست انسان از دنیا باعث رهیدگی انسان از بسیاری از کشش ها، تعدی ها، ظلم ها و خطاها می شود.
وی همچنین در ادامه با اشاره به منش حضرت امام حسین (ع) اظهار کرد: امام، حربن یزید ریاحی را بخشید و همین منش اگر باب بشود بسیاری از مشکلات جوامع حل می شود.
وی یکی از دلایل افزایش مراجعات به دستگاه قضایی و تشکیل سالیانه حدود 15 میلیون پرونده را کمرنگ شدن فرهنگ مراعات حقوق دیگران و فرهنگ عفو و بخشش در جامعه دانست و گفت: شهروندان به محض اختلاف به جای کوتاه آمدن، به همدیگر آسیب می زنند.
وی همچنین از مربیان، خطبا و مداحان درخواست کرد که بکوشند وجوان ها را حسینی تربیت کنند و اظهار کرد: اگر می خواهیم جو تهران و جو کشور را اخلاقی کنیم باید جامعه را از تربیت حسینی پرکنیم.
وی همچنین با تبریک هفته ناجار از برخی افسران خدوم ناجا در منطقه تقدیر کرد.
خبرنگار: معصومه آقا امینی
تهرام/7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.