به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمود میرلوحی» در این نشست خبری که با حضور محمد سالاری عضو شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، افزود: یکی از اهداف شورای عالی استفاده از نیروهای جوان و زنان که دارای تجربه و سوابق مفیدی در حوزه بخش خصوصی است و به همین دلیل برخی از افرادی که به باور ما بسیار توانمند و شایسته هم بودند، بعد از پالایش های مختلف و در نهایت رای گیری، نتوانستند در لیست 21 نفری حضور داشته باشند.
به گفته این فعال اصلاح طلب، راهبرد این دوره از انتخابات برای جریان اصلاحات این بود که «ژنرال ها و آقازاده ها» در لیست نباشند و دیدگاه این بود که سهم قابل توجهی از لیست به بانوان و جوانان اختصاص یابد.

* شهردار از میان اعضای شورای شهر انتخاب نمی شود
وی همچنین در خصوص موضوع انتخاب شهردار تهران در صورت پیروزی لیست امید، اظهار کرد: بر اساس میثاق نامه ای که دوشنبه هفته گذشته به امضای همه اعضای لیست امید رسید، قرار بر این شد که شهردار منتخب از میان اعضای شورا نباشد و اعضای شورا هم باید برای چهار سال تعهد کار در این نهاد بدهند.
میرلوحی همچنین اعضای لیست امید را «اتمی» (اصلاح طلب بودن، تیمی کار کردن و یاوری و همراهی) نامید.
«محمد سالاری» عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز دراین نشست گفت که برای ارائه لیست در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر تهران افراد زیادی رزومه‌ و سوابق خود را ارسال کردند ولی با توجه به محدودیت اعضای شورای شهر در این دوره و کاهش آن به 21 نفر، شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با تشکیل کارگروه‌هایی و با ارزیابی شاخص‌های مد نظر، اقدام به غربالگری رزومه افراد کرد و بر اساس این شاخص ها اقدام به امتیازدهی کرد که در نهایت 150 نفر از میان این افراد انتخاب شدند.
وی افزود: با توجه به اینکه همه این افراد قابلیت و امکان قرار گرفتن در لیست امید را داشتند، در قالب گروه‌های تخصصی شهری تقسیم بندی شدند تا در کارگروههای تخصصی، نمایندگان انتخاب شوند و این رویه حتی مورد تایید آقایان موسوی لاری و عارف نیز بود.
سالاری گفت: در نهایت این افراد تعهد دادند که هر تصمیمی که شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان بگیرد، خواهند پذیرفت.
وی گفت: حتی فرزند آقای موسوی لاری که همه شرایط لازم برای گنجانده شدن نامش در لیست وجود داشت، فقط به دلیل اینکه فرزند وزیر اسبق بود نتوانست در لیست نهایی و در بخش جوانان قرار گیرد همانطور که هیچیک از اطرافیان آقای عارف در بخش های بانوان و جوانان در لیست قرار نگرفتند؛ از این رو فرایند انتخاب لیست 21 نفری امید کاملا دموکراتیک انجام شد و با تاکید بزرگان اصلاحات 30 درصد از ظرفیت لیست به بانوان و 25 درصد هم به جوانان اختصاص یافت.
وی تاکید کرد که به هر نحوی که لیست بسته می شد باز هم تعدادی از شایستگان در آن جای نمی گرفتند.

** نباید جاده صاف کن رقیبان باشیم
محمود میرلوحی نیز از شایستگی همه 150 نفر گزینش شده از سوی شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات برای قرار گرفتن در لیست امید سخن گفت و افزود: بخاطر تخصصی بسته شدن لیست، برخی نارضایتی ها ایجاد شد اما پیامدهای این نارضایتی ها در حال برطرف شدن است و دوستان ما طبق میثاق نامه ای که امضا کردند، در حال انصراف هستند و اگر افرادی نخواهند انصراف دهند قطعا جاده صاف کن اردوگاه رقیب می شوند.
وی همچنین وجود لیست های موازی را شایعه ای از سوی رسانه های رقیب برشمرد و گفت: این گونه اخبار عمدتا خارج از اردوگاه اصلاحات منتشر می شود.

** دفاع از کارنامه فراکسیون اصلاح طلبان شورای چهارم
سالاری در پاسخ به سئوالی در مورد کارنامه اصلاح طلبان شورای چهارم، از کارنامه این فراکسیون دفاع کرد و گفت: حتی رئیس دولت اصلاحات نیز بر موفقیت فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر چهارم صحه گذاشتند.
به گفته این عضو شورای شهر تهران، مشکل اصلی اصلاح طلبان در این دوره از فعالیت شورای شهر تهران، در اقلیت بودن آنان است و بسیاری از طرح ها به دلیل همراهی نکردن اعضای اصولگرا ناکام ماند که نمونه آن طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران بود که اصولگرایان شورا آن را امضاء نکردند.
سالاری گفت: در چنین شرایطی 2 راه بیشتر برای فراکسیون اصلاح طلبان که 14 نفر هستند، باقی نمانده بود؛ یا باید آبستراکسیون می کردند و از شورا خارج می شدند یا تن به دموکراسی می دادند و در چنین اوضاعی واقعا اصلاح طلبان باید چکار می کردند؟
وی گفت: اصولگرایان هیچ گونه همراهی برای استیضاح شهردار نکردند.
وی ابراز امیدواری کرد که با پیروزی لیست امید و تداوم دولت دکتر روحانی و نیز با توجه به اینکه اکثریت مجلس شورای اسلامی را لیست امید اصلاحات تشکیل می دهند، در شورای شهر آتی تهران با رویکرد اصلاحاتی بر سر کار آید و با در اختیار گرفتن شورای عالی استان ها نیز نسبت به رفع بسیاری از مشکلات و چالش ها بخصوص در زمینه قوانین موجود فعالیتی چشمگیر داشته باشد.
سالاری اظهار امیدواری کرد که با انسجامی که تا 48 ساعت آینده با انصراف نامزدهای خارج از لیست امید روی خواهد داد، شاهد افزایش شانس پیروزی لیست امید باشیم و امیدواریم که همه کسانی که در روز 29 اردیبهشت به آقای روحانی رای می دهند، به لیست امید نیز رای دهند.
وی در پاسخ به این سئوال که موضع رئیس دولت اصلاحات در قبال لیست امید چیست، اظهار کرد که ایشان همیشه در بزنگاه های تاریخی ، تصمیم های سخت می گیرند و معتقدیم که رهبر جریان اصلاحات ضمن دلجویی از راه نیافتگان به لیست امید، تصمیم خود را در این خصوص خواهند گرفت.

* 90 درصد بدنه شهرداری تهران با جریان اصلاحات همراه است
عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین دراین نشست با طرح این موضوع که افزون بر 90 درصد از بدنه شهرداری تهران با جریان اصلاحات همراه هستند گفت: به باور ما در 12 سال گذشته به بدنه کارشناسی شهرداری تهران ظلم شده و به همین دلیل سیاست جریان اصلاحات که با لیست امید وارد کارزار انتخابات شوراها می شوند این است که در صورت پیروزی، این افراد را حفظ کنند.
وی ادامه داد: همانطور که شب گذشته آقای جهانگیری در مناظره ها تاکید کرد، شهردار تهران با همه هزینه هایی که در دوره گذشته انتخابات انجام داد فقط 700 هزار رای در تهران داشت که همین مساله موید اتصال بدنه شهرداری تهران به جریان اصلاحات است.
وی تاکید کرد: ما معتقدیم که نباید پست های کلیدی و مدیریتی شهرداری تهران را به نظامیانی که از بیرون این مجموعه انتخاب می شوند، سپرد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
شورای اسلامی شهر تهران در 4 دوره گذشته 31 عضو داشت که با اصلاح قانون، تعداد اعضای این شورا برای دوره پنجم به 21 نفر کاهش یافت.
خبرنگار: یحیی معماری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/6539**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.