علی اصغر ناصربخت روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در مهلت قانونی 3 هزار نفر با حضور در فرمانداری تهران در انتخابات شورای اسلامی حوزه انتخابیه تهران، ری و شمیرانات ثبت نام قطعی کردند، افزود: با شروع فرآیند رسیدگی به صلاحیت ها در هیات نظارت، 242 نامزد انصراف داده و صلاحیت 236 نامزد دیگر نیز در هیات های اجرایی و نظارت احراز نشد.
وی اظهار کرد: در مهلت قانونی 209 نامزد رد صلاحیت شده، شکایت خود در خصوص روند بررسی صلاحیت ها را به هیات نظارت استان تهران ارسال کردند که نتیجه قطعی بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شورای شهر تهران، 17 اردیبهشت به صورت رسمی اعلام می شود.
ناصربخت ادامه داد: مطابق ماده 90 قانون انتخابات و ماده 61 آئین نامه اجرایی انتخابات نیز از 21 تا 27 اردیبهشت نامزدهای تایید صلاحیت شده تبلیغات انتخاباتی خود را انجام می دهند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری روز 29 اردیبهشت امسال برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، کار ثبت نام از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از روز یکشنبه 30 اسفند 95 آغاز و یکشنبه 6 فروردین سالجاری پایان یافت.
شورای اسلامی شهر تهران در دوره کنونی(چهارم) 31 عضو دارد که براساس اصلاحیه قانون، تعداد اعضای این شورا برای دوره پنجم به 21 نفر کاهش یافته است.
خبرنگار: امین کمالی فر - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7247/9343**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.