نخستین سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تحلیل های متعدد رسانه های خارجی مواجه شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شبکه دویچه وله آلمان گزارش داد روز سه شنبه رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد یک سخنرانی بلندمدت ایراد کرد و در آن ایران را شدیدا هدف حمله خود قرار داد.

او در این سخنرانی از القاب (سخیف)گوناگونی مانند «یاغی»، «صادرکننده خشونت» و «فاسد» علیه ایران استفاده کرد و تاکید کرد که باید جلوی ایران را گرفت.

ترامپ به توافق هسته ‌ای نیز پرداخت و ضمن تاکید بر این جمله تکراری که این «بدترین توافقنامه در تاریخ» آمریکاست، برجام را «مایه سرشکستگی» آمریکا خواند.

وی همچنین از جمهوری اسلامی خواست، تمامی شهروندان آمریکایی زندانی در ایران را آزاد کند.

وزیر خارجه ایران سخنان رئیس‌ جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل را «سخیف، شعاری و بی ‌محتوا» دانست که ارزش پاسخ ندارد.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران که برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان‌ ملل متحد در شهر «نیویورک» به سر می ‌برد، در واکنش به سخنرانی ترامپ اظهار داشت: سخنان وی به ویژه آنجا که به ملت بزرگ ایران اشاره داشت چنان سخیف، شعاری و بی محتوا بود که ارزش پاسخ ندارد.

ظریف همچنین اظهار داشت: سخنان وقیحانه و جاهلانه رئیس جمهور آمریکا و نادیده انگاشتن واقعیات ایران در سیاست داخلی و خارجی و مبارزه با تروریسم عمق بی اطلاعی و رفتار و گفتار عوام فریبانه ایشان را نشان می دهد که در کنار واقعیاتی همچون حمایت دولت آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی و رژیم های دیکتاتوری منطقه و ایجاد و تقویت گروه های تروریستی حاصلی جز انزوا و بی اعتباری هر چه بیشتر دولت آمریکا نزد جهانیان نخواهد داشت.

«تی جی پمپل» استاد علوم سیاسی در دانشگاه کالیفرنیا-برکلی گفت: «این سخنرانی برای عناوین رسانه ها خوب بود، اما در زمینه کاهش تهدیدات جهانی هیچ تاثیری نداشت.»

«انجالی دایال» استاد امنیت بین الملل در دانشگاه «فوردهام» انگلیس هم گفت این سخنرانی «وحشتناک» بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.