ارتش سوریه و هم پیمانانش یکی از آخرین پایگاه های گروه تروریستی داعش در استان حمص را آزاد کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، ارتش سوریه و هم پیمانانش بخش های عمده ای از شهر«السخنه» یکی از آخرین پایگاه های گروه تروریستی داعش در استان«حمص» را آزاد کردند و این شهر امروز به طور کامل آزاد می شود.

ارتش سوریه و هم پیمانانش پیش از این در حومه این شهر که در بخش شرقی استان حمص واقع شده، با عناصر داعش درگیر شده و پیشروی سریعی داشتند.

خبرنگار المیادین گفت که ارتش سوریه و هم پیمانانش در بیشتر بخش های شهر السخنه پیشروی کردند.

این خبرنگار افزود که گروه داعش اقدام به کار گذاشتن بمب و مین به شکل گسترده کرد امری که باعث شد این شهر روز گذشته-پنجشنبه- به طور کامل آزاد نشود.

خبرنگار المیادین همچنین تأکید کرد که انتظار می رود امروز و طی ساعت های آینده السخنه به طور کامل از عناصر داعش پاک سازی شود.

در همین حال، آرامش بر منطقه«الغوطه شرقی» در ریف دمشق حاکم است.پیش از این گروه های مسلح تلاش کردند که آتش بس را نقض کنند اما موفق به این کار نشدند.

در تحولی دیگر،  خبرگزاری اسپوتنیک عربی اعلام کرد که «پیوتر ایلیچف» سرپرست نمایندگی روسیه در سازمان ملل طی نامه ای به «آنتونیو گوتیرش» دبیر کل سازمان ملل تأکید کرد که روسیه بر ضرورت افزایش کارشناسان بین المللی در شهر«خان شیخون» سوریه برای تهیه گزارش درباره حادثه استفاده از سلاح شیمیای در سوریه اصرار دارد.

در این نامه که در پایگاه اینترنتی سازمان ملل منتشر شده آمده است طرف روس بر افزایش کارشناسان سازمان ملل و سازمان ممنوعیت استفاده از سلاح های شیمیایی در شهرک خان شیخون و فرودگاه نظامی «الشعیرات» اصرار دارد و خواستار آن است که فقط به اظهارات شاهدان عینی تکیه نشود.

از سوی دیگر،29 غیرنظامی از جمله دست کم هشت کودک در نتیجه حمله هوایی ائتلاف بین المللی ضد داعش تحت رهبری آمریکا به شهر «الرقه»سوریه کشته شدند. این خبر را شورای نظارت بر حقوق بشر سوریه اعلام کرد.

 آنتونیو گوتریش، دبیر کل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه گزارشی به شورای امنیت ارسال کرد که در ان گفته می شود در رابطه با حملات هوایی و زمینی ائتلاف به رقه، تعداد قربانیان در بین افراد غیرنظامی رو به افزایش بوده و از جمله طی ماه ژوئن امسال دستکم 173 نفر کشته شده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.