آمریکا اذعان کرد که انصار الله در حمله به پالایشگاه های نفت در عمق عربستان با استفاده از موشک های دور برد موفق شده اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از سی ان ان، برخی از مسئولان آمریکایی امروز -پنجشنبه- اذعان کردند که انصار الله یمن در حمله موشکی به عمق اراضی عربستان موفق شدند.

یک مسئول آمریکایی در وزارت دفاع این کشور گفت که پنتاگون شلیک یک موشک بالستیک توسط انصار الله را رصد کرد و این موشک پس از طی صدها کیلومتر داخل عمق اراضی عربستان اصابت کرده است.

این مسئول افزود که یک موشک بالستیک از نوع«اسکاد» از نزدیکی شهر« صعده» در شمال یمن شلیک شد و پس از طی مسافتی به اندازه930 کیلومتر به ساحل غربی یمن اصابت کرد.

این موشک یکی از تأسیسات نفتی عربستان در نزدیکی شهر ساحلی «ینبع» را هدف قرار داده بود.

این مسئول آمریکایی تأکید کرد که این موشک در مقایسه با موشک هایی که پیش از این انصار الله شلیک کردند،دقیق ترین موشک بوده است.

عربستان سعودی رسما هیچ گونه واکنشی به شلیک این موشک از خود نشان نداد لیکن خبرگزاری رسمی عربستان« واس» در خبری اعلام کرد که تأسیسات برقی که در ورودی پالایشگاه«سامریف» واقع شده دچار حریق شد و ادعا کرد که دلیل این حریق بالا رفتن درجه گرما است و نیز ادعا کرد که آتش سوزی هیچ گونه تلفات انسانی نداشته و به فعالیت پالایشگاه نیز خدشه ای وارد نکرده است.

این شبکه تلویزیونی همچنین به نقل از یک ژنرال« آدریان رانکن گالوای» نوشت که حمایت ارتش آمریکا تا کنون از ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی به شکل مشاوره و هماهنگی غیرجنگی حمایت کرده است به طوری که وزارت دفاع آمریکا سوخت هوایی هواپیماهای ائتلاف را تأمین می کند و با آنها اطلاعات جاسوسی رد و بدل می کند.

گالوای مساله شلیک موشک بالستیک به تأسیسات نفتی عربستان را تأیید یا تکذیب نکرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.