سخن گفتن درباره رهبری محمد بن سلمان و نوسازی کشورش با اجرای حکم های اعدام دسته جمعی همانطور که قبلا رخ داد، در تناقض است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه انگلیسی تایمز در گزارشی نوشت: « ریچارد اسپنسر» خبرنگار امور خارومیانه در گزارشی درباره «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان (که در غیبت پدرش اداره امور عربستان سعودی را به عهده گرفته است) به دلیل تمایلش برای اصلاحات در اداره کشور با نخستین آزمون مواجه می شود.

این روزنامه در ادامه نوشت: این آزمون شامل درخواست های سازمان های حقوقی و گروه های مرتبط با حقوق بشر از ولیعهد جدید برای لغو حکم های اعدام می شود که علیه 14 شهروند عربستانی شیعه به اتهام مرتبط با تظاهرات، صادر شده است.

اسپنسر نوشت: خانواده های شهروندان محکوم شده به اعدام تأکید کردند که دادگاه عالی محکومیت آنها و حکم های صادر شده علیه شان را تأیید کرده است و تنها چیزی که باقی می ماند این است که پادشاه عربستان یا جانشین وی دستورات اعدام را برای اجرا امضا کند.

این نویسنده در ادامه نوشت: ولیعهد بلندپرواز عربستان که برخی از رهبران غربی به وی علاقه منده شدند،به دلیل آن که ظاهرش این گونه بوده است که قصد اجرای اصلاحات اجتماعی و اقتصادی را دارد لیکن پرونده مسائل حقوق بشر در کشور از جمله حکم های اعدام، مسائل غیرقابل حلی باقی می ماند.

نویسنده در ادامه نوشت: «مایا فوعه» فعال در موسسه حقوقی «ریبریف» خواستار دخالت آمریکا و انگلیس شد تا تشریح کنند که آن چه در عربستان رخ می دهد غیرقابل قبول است و همه خطوط قرمز را نقض کرده است.

در این گزارش آمده است که حقوقدانان می گویند که یکی از متهمان در زمانی برگزاری تظاهرات 17 سالش بود و در راه رفتن به ایالات متحده آمریکا به منظور ادامه تحصیلاتش در دانشگاه«ویسترن» ایالت «میشیگان» بود که در فرودگاه دستگیر شد این در حالی است که یکی دیگر از بازداشت شدگان از مشکلاتی در بینایی و شنوایی اش رنج می برد.

این روزنامه در پایان نوشت: سخن گفتن درباره رهبری محمد بن سلمان و نوسازی کشورش با اجرای حکم های اعدام دسته جمعی همانطور که قبلا رخ داد، در تناقض است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.