رهبر کره شمالی آزمایش موشکی جدید این کشور را مورد بررسی قرار داد و وعده داد که موشک های قدرتمندتری تولید کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شبکه الجزیره گزارش داد «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی با صدور بیانیه ای که تنش ها را افزایش داده، وعده داده است در پی آخرین آزمایش موشکی این کشور، «هدایای» بیشتری برای آمریکا داشته باشد.

کیم پس از شلیک موشک بر اهمیت نمایش قدرت صنایع دفاعی و نمایش موفقیت ها تاکید نمود و گفت که هدایای بیشتری برای امریکا آماده کرده است.

او گفت که سلاح های قدرتمندتری را در چند مرحله توسعه خواهد داد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) روز سه شنبه گزارش داد موشک شلیک شده در مقایسه با نسخه های قبلی هواسونگ با یک توالی پیشرفته قبل از پرتاب خودکار مجهز شده است.

این مسئله نشان می دهد همانگونه که ارتش کره جنوبی گفته است این کشور توانسته یک موشک اصلاح شده مدل اسکاد را پرتاب کند.

کره جنوبی گفته است یک تمرین نظامی مشترک را با آمریکا در روز دوشنبه انجام داده است. رسانه های دولتی کره شمالی پیش از این آمریکا را متهم کرده بودند که با برگزاری چنین رزمایش هایی پرتاب بمب هسته ای در شبه جزیره کره را تمرین می کنند.

نیروی دریایی آمریکا گفت: ناو هواپیمابر «یو اس اس کارل وینسون» رزمایش با حامل هسته ای دیگری را در آب های نزدیک شبه جزیره کره در دستور کار دارد.

یک سخنگوی نیروی دریایی آمریکا در کره جنوبی زمان دقیقی برای این رزمایش ارائه نکرد.

«فلورانس لوئی» گزارشگر الجزیره از سئول گفت کره شمالی، آمریکا و کره جنوبی را متهم به تحریک نظامی کرد و گفت: این مسئله شبه جزیره کره را در آستانه جنگ قرار می دهد.

لوئی گفت: «رسانه های کره جنوبی نیز گزارش می دهند این تمرین نظامی تنها چند ساعت پس از پرتاب موشک کره شمالی انجام گرفت و گزارش ها حاکی است که جنگنده های کره جنوبی نیز در آن رزمایش شرکت داشته اند. کره شمالی در این مورد خیلی خوشحال نبود.»

چنین آزمایش های هسته ای از ژانویه سال 2016، با فشار آمریکا، قطعنامه های سازمان ملل و تهدید به تحریم بیشتر مواجه شده است.

اینفوگراف زیر حداکثر برد موشک های کره شمالی را که در سال های اخیر آزمایش شده اند نشان می دهد.

2209988e456f4e608491c0d868a6c65f_6

از زمان روی ‌کار ‌آمدن کیم جونگ ‌اون، پیونگ ‌یانگ سه آزمایش هسته ‌ای و بیش از 70 آزمایش موشکی با برد کمتر از دو ‌هزار کیلومتر و بیشتر از دو‌ هزار کیلومتر انجام داده ‌است. شمار موشک‌ های پرتاب شده در سال‌ های رهبری کیم جونگ ‌اون، تقریبا چهار برابر بیشتر از آزمایش‌ های ثبت ‌شده تا پیش از به ‌قدرت ‌رسیدن او است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.