ماندن ترامپ نژادپرست متهور در قدرت فاجعه ای برای عرب ها و مسلمانان است و کنار رفتن اش فاجعه ای بزرگتر برای کسانی است که به وی دل خوش کرده اند و صدها میلیارد دلار برای به دست آوردن رضایتش خرج کردند، حالا درباره مردمی که همه تخم مرغ های خود را در سبد رئیس جمهوری گذاشتند که 48 درصد از ملت اش خواستار برکناری هستند،چه بگوییم؟

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «عبدالباری عطوان» نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در تحلیلی در روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم نوشت: زمانی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پس از بازگشت اش از نخستین سفر دوره ای خارجی اش از زمان به قدرت رسیدنش، در توییتی بنویسد که «انبان» اش پر از نیم تریلیون دلار به شکل قرادادهای سلاح است که به عرب ها و به طور خاص به سعودی ها فروخته است که باعث ایجاد صدها هزار فرصت شغلی ایجاد می کند این یعنی اهانت به میزبانان عرب اش است که برایش نشست های سران برگزار کردند و عزت و احترامش گذاشتند و به دلیل آمدنش به کشورشان از سر شادی رقصیدند و رهبران و نمایندگان 56 کشور اسلامی را برای دست زدن به سخنرانی اش، بسیج کردند؛ سخنرانی ای که در آن به این رهبران اسلامی و باور شان را متهم به انتشار تروریسم در جهان کرد.

اولویت برای ترامپ رئیس جمهور آمریکا تجارت و امضای قراردادهای مالی است سپس بعد از آن مسائل دیگری مانند امنیت و تروریسم می آید ولی دموکراسی و حقوق بشر که «باراک اوباما» رئیس جمهور پیش از وی بر آنها تمرکز کرده بود، مسائل ثانوی هستند که برای ترامپ هیچ ارزشی ندارند.

ترامپ بارها و در مناسبت های مختلف گفته است که «اسلام از ما متنفر است» و پیش از آن که به قدرت برسد در گفت و گویی با «اوبرا وینفری» گوینده، فاش کرد در صورتی که رئیس جمهور شود اولین کاری که پس از به قدرت رسیدن اش انجام می دهد «دوشیدن» گاو خلیج فارس و به دست آوردن میلیاردها دلار تا جایی که ممکن است و به وعده خود در کمتر از دو ماه از ورودش به کاخ سفید عمل کرد و از دیوار ندبه با سر کردن کلاه یهودی بازدید کرد و در دیدارش به قدس اشغالی هیچ چیزی به فلسطینی نداد غیر از آن که تأکید کند که قدس پایتخت ابدی دولت یهودی است.

ترامپ به واشنگتن در حالی بازگشت که به تنش های طایفه ای را در منطقه میان دو طرف مذهبی اصلی اسلام یعنی سنی ها و شیعیان دامن زد زمانی که از یک مذهب علیه دیگری جانبداری کرد آن هم نه از خاستگاه دلسوزی و قناعت واقعی بلکه به دلیل حرص مالی و ایجاد بازارهایی برای سلاح آمریکایی؛ در هر صورت فروش سلاح نیازمند مشتری و ایجاد جنگ های سخت است و این همان چیزی است که ترامپ به دنبال آن بود.

روزنامه «نیویورک تایمز» آمریکا دو روز گذشته فاش کرد که بمباران های آمریکایی در سوریه و عراق منجر به کشته شدن حداقل 3هزار و 100 غیر نظامی از زمان آغاز جنگ علیه گروه داعش در سال 2014 شده است این در حالی است که سازمان«ایرورز»که مقر آن در لندن است و اطلاعات درباره قربانیان غیرنظامی جمع آوری می کند تأکید کرد که آمار واقعی قربانیان هشت برابر این آمار اعلام شده است و آمریکا به آن اذعان نمی کند، آیا خود این تروریسم نیست؟ آیا قربانیان مستحق دلسوزی و همبستگی و غرامت نیستند؟

جالب این جاست که ارتش آمریکا تحقیقی درباره کشته شدن 102 غیرنظامی عراقی در جریان یک حمله هوایی هواپیماهای آمریکایی در غرب موصل در ماه مارس گذشته انجام داد که تأکید داعش مسئول درجه اول این کشتار است زیرا سلاح ها را در یکی از ساختمان هایی که در این حمله هوایی هدف قرار گرفته شد، انبار کرد.

یاللعجب کسی که سلاح را انبار کرد مسئول است اما کسی که منطقه ای را بمباران کرد که صدها هزار غیرنظامی بی گناه در آن ساکن هستند از خون قربانیان مبراست و سرزنش نمی شود و ککش هم نمی گزد...این دیگر چه عدالتی است و این دیگر چه تحقیقاتی است.

گروه داعش یک گروه خونین است که مسئولیت قتل هزاران بی گناه که بیشتر این قربانیان مسلمان هستند به عهده دارد ولی این گروه یک نظامی آمریکایی را نکشته است با وجود این اینها باعث نمی شود که  آمریکایی ها و رهبران نظامی و سیاسی اش از مسئولیت  قتل و تروریسم مبرا شوند  و نیز باعث نمی شود که نقش آمریکا در ایجاد بسترهای مناسب برای رشد و نمو این گروه های تروریستی و جماعت های تندرو و تمام اقدامات قتل و ویرانی که به راه انداختند، نفی شود؛ بستری که با لشکرکشی و اشغال کشورها و سرنگونی نظام های حاکم و انتشار هرج و مرج و تبدیل کردن کشورها به کشورهای شکست خورده به وجود آمد.

ترامپ که رقص «عرضه»(رقص سنتی و فولکوریک کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه عربستان)را با شمشیر انجام داد به واشنگتن بازگشت تا خودش را در میان اتهام های جدیدی علیه «جارد کوشنر» دامادش ،شوهر ایوانکای زیباروی، و مشاور اول اش ببیند؛ کوشنر به نقض قانون اساسی به دلیل تلاش برای ایجاد کانال سری با مسکو قبل و طی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری متهم شده است و اگر این اتهام ها و دیگر اتهام ها مانند سود مالی درست از آب درآید آن وقت نتایج برای داماد و پدرزنش وخیم و بد خواهد بود.

یک دوست انگلیسی که به تازگی از واشنگتن بازگشته و به روابط اش با نخبگان سیاسی و فرهنگی آمریکایی مشهور است به من تأکید کرد که تصور بارز در میان تصمیم گیران در موسسه عمیق حاکم بر آمریکا این است که ترامپ تا عید میلاد سال آینده(کریسمس) در قدرت باقی نمی ماند.

ماندن ترامپ نژادپرست متهور در قدرت فاجعه ای برای عرب ها و مسلمانان است و کنار رفتن اش فاجعه ای بزرگتر برای کسانی است که به وی دل خوش کرده اند و صدها میلیارد دلار برای به دست آوردن رضایتش خرج کردند، حالا درباره مردمی که همه تخم مرغ های خود را در سبد رئیس جمهوری گذاشتند که 48 درصد از ملت اش خواستار برکناری هستند،چه بگوییم؟

پاسخ را به شما واگذار می کنیم.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.