پس از توقفی 4ساله نخستین هواپیمای غیرنظامی در فرودگاه بین المللی حلب فرود آمد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، تلویزیون رسمی سوریه اعلام کرد که نخستین هواپیمای مسافربری در فرودگاه بین المللی حلب فرود آمد.

این تلویزیون تاکید کرد که این هواپیما از دمشق به مقصد حلب پرواز کرده بود و هیأتی از روزنامه نگاران سوری را منتقل کرد.

استاندار حلب به خبرنگاران در زمان رسیدن هواپیما گفت که فرودگاه برای پرواز هواپیماها پس از آن بازگشایی شد که ارتش سوریه امنیت اطراف آن تامین کرد و تعمیراتی در آن صورت گرفت.

وی تاکید کرد که رسیدن این هواپیما نقطه آغازی برای بازگشت پرواز هواپیماها به شکل سابق آن است به طوری که فرودگاه برای کسانی که مایل به سفر هستند، باز است و این امر بستر را برای بازگشت بسیاری از مردم حلب به این شهر مهیا می کند.

پرواز و فرود هواپیماهای غیرنظامی در فرودگاه بین المللی حلب از 4سال پیش تا کنون متوقف شده بود.

در همین حال، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که کاهش تعداد نیروهای روسی در سوریه آغاز شده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین تأکید کرد که قرار است ناو هواپیما بر روسی «کوزنیتسوف» و ناوشکن«پطرس کبیر» و کشتی های همراه آن سواحل سوریه را ترک کنند.

علاوه بر آن، بر اساس اعلام ستاد مشترک ارتش روسیه، جنگنده های روسی طی دو ماه 420 پرواز انجام دادند و در این پروازها و حملات هوایی 1252 موضع تروریست ها منهدم شد.

از سوی دیگر،منابع خبری اعلام کردند که یکی از مسئولان برجسته در گروه تروریستی «جبهه النصره» به نام «یونس شعیب» ملقب به «ابوالحسن التفتاز»  با پسرش و یکی از مفتی های سابق النصره به نام «محمد کمال شعیب» ملقب به «ابو عمر»در بمباران یک پهپاد به شهرک «تفتاز» در ریف شمال شرقی«ادلب» کشته شدند.

هماهنگی های مخالفان و فعالان رسانه ای گروه های مسلح گفتند که ابوالحسن التفتاز یکی از مسئولان برجسته گروه جبهه النصره است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی سوریه. حلب.
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.