اخبار مرتبط

به گزارش ایرنا، محمد مهدی بنچاری روز دوشنبه در جلسه کمیته ساماندهی بندر در شهرستان دیر افزود:
یکی از دلایل اصلی برای اجرای این طرح کاهش بار ترافیکی در اسکله دیر است زیرا ازدحام شناورهای باری و صیادی باعث بروز مشکلاتی شده است.
وی اضافه کرد: همچنین جلوگیری از خطر آتش سوزی شناورها در اسکله به دلیل ترافیک بالا از دیگر اهداف این جا به جایی است.
بنچاری ادامه داد: پس از انتقال شناورها به اسکله الی شمالی باید نسبت به کنترل اسکله و تکلیف مرزبانی، ادارات شیلات، بندر و شهرداری در آن مشخص شود.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به رعایت ایمنی توسط مالکان شناورها در اسکله گفت: رها کردن شناور و روشن نگه داشتن پمپ آب در آتش گرفتن شناورها در اسکله بندر کنگان دخالت داشتند.
بنچاری ادامه داد: لایروبی بندر، طراحی جایگاه سوخت در اسکله تجاری، اعزام خودرو آتش نشان همراه هشت نیروی آموزش دیده به اسکله و روشنایی و چراغ دریایی در بندر دیر در دستور کار است.
معاون صید و صیادی شیلات استان بوشهر گفت: جدا سازی شناورهای باری از صیادی در اسکله بندر دیر برای جلوگیری از خطرهای احتمالی ضروری است.
عباس آهنگرمقدم افزود: هم اکنون در زمان پهلوگیری، شناورها در اسکله اختصاصی شیلات در هم تنیده شده که هیچ شناوری نمی تواند براحتی جدا شود و این برای صیادان و حتی شناورهای نیز مشکل آفرین شده است.
وی با اشاره به حضور نگهبان در شناورگفـت: برای جلوگیری از حادثه و اطلاع رسانی حضور یک نگهبان در هر شناور الزامی است همانطور که شیلات با تعهد محضری این کار را انجام داده است.
فرمانداردیر گفت: با توجه به مشکلات اختلاط پهلوگیری شناورهای باری و صیادی در اسکله این بندر، طرح ساماندهی شناورهای باری در اسکله روستای الی شمالی سال گذشته در دستور کار قرار گرفت اما اجرایی نشد.
حمزه اعتماد افزود: شناورهای باری و صیادی در یک پست در اسکله مربوط به شیلات پهلو می گیرند که این امر باعث بروز مشکلات اجتماعی شده که باید برطرف شود.
وی اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید در بخش شیلات و زیر ساخت های بندری تاکنون خدمات فراوانی به این منطقه ارائه شده است که باید به نحو احسن از این خدمات بهره برد.
فرمانداردیر گفت: ظرفیت اسکله شیلات در اندازه شناورهای صیادی تعریف شده و گنجایش شناورهای باری را ندارد و برای این منظور اسکله روستای الی شمالی بهترین مکان برای پهلوگیری شناورهای باری پس از تخلیه کالاست.
وی افزود: اسکله الی شمالی برای پهلوگیری شناورهای باری مکان بسیار خوبی است و در این ارتباط جلسات زیادی تشکیل شده اما هنوز این کار عملیاتی نشده و شناورها در اسکله با مشکل روبرو هستند.
اعتماد، با اشاره به حادثه تلخ آتش سوزی شناورها در تیرماه سال 94 در بندر دیر گفت: براثر این آتش سوزی 19شناور باری و صیادی در اسکله بندردیر در آتش سوخت که میزان خسارت این آتش سوزی 110میلیاردریال اعلام شد.
هفته گذشته نیز بر اثر آتش سوزی در اسکله بندر کنگان در جنوب استان بوشهر 13 موتورلنج در آتش سوخت و 12 قایق نیز غرق شد.
در بندردیر(dayyer) در 200 کیلومتری جنوب بوشهر به عنوان بزرگترین بندر صیادی جنوب کشور بیش از 500 شناور در زمینه سفاری و صیادی مشغول فعالیت هستند.
7207**
خبرنگار: عباس بحرانی** انشتار دهنده: خدانظر خواجه

اخبار مرتبط

آب و هوا

نظرات و دیدگاه ها

مسیولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آن هاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.