اعلام تصمیم آمریکا برای خروج از یونسکو دقیقا زمانی انجام می گیرد که یونسکو در حال رای گیری برای انتخاب مدیرکل جدید خود است.

خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه گزارش داد که آمریکا با این بهانه که « یونسکو، دشمن اسرائیل است' از سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد خارج شد.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، ' هیدر نویرت' سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اعلام این خبر گفت که واشنگتن با تشکیل ' هیاتی نظارتی' در یونسکو که مقر آن در پاریس است، شرکت می کند.

وی افزود: این هیات نظارتی جایگزین هیات اصلی آمریکا در یونسکو می شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم نوشت که مقامات آمریکایی به این خبرگزاری گفته اند که آمریکا از یونسکو خارج شده و این اقدام را به دنبال اعتراض های مکررش به قطعنامه های صادر شده از سوی این نهاد فرهنگی سازمان ملل اتخاذ کرده است، آمریکا همه این قطعنامه ها را ' ضد اسرائیلی' می داند. 

به گزارش آسوشیتدپرس؛ در سال 2011 به دنبال آنکه یونسکو 'تشکیلات خودگردان فلسطین' را به عضویت خود درآورد ؛ آمریکا هم تامین بودجه این سازمان را متوقف کرد اما وزارت خارجه آمریکا همچنان دفترش را در مقر یونسکو در پاریس حفظ کرد و همچنان از پشت صحنه در سیاست گذاری های این سازمان نقش داشت. 

اعلام تصمیم آمریکا برای خروج از یونسکو دقیقا زمانی انجام می گیرد که یونسکو در حال رای گیری برای انتخاب مدیرکل جدید خود است. 

مقامات آمریکایی از جمله ' نیکی هیلی' سفیر آمریکا در سازمان ملل، به دفعات بیانیه هایی در محکوم کردن قطعنامه های یونسکو صادر کرده اند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.