فرزانه شرفبافی گفت: «یکی از اولویت‌های ما رونق دادن به فرودگاه‌های کوچک کشور است که بنا داریم تا در مسیرهای بندرعباس، بندرلنگه، عسلویه، زاهدان، ابوموسی، چابهار، ایرانشهر، کیش، اصفهان، شیراز و اهواز، پروازهای کوچک ATR را فعال کنیم».

 

به گزارش جماران؛ مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران"هما" با بیان اینکه ورود این هواپیمای ملخی و راه‌اندازی مسیرهای پروازی از دستاوردهای برجام است، تصریح کرد: قرارداد خرید شش فروند دیگر از این هواپیماها نهایی شده و قرار است قرارداد 20 فروند دیگر نیز تنظیم شود.

فرزانه شرفبافی صبح امروز در جمع خبرنگاران در مراسم ورود دومین هواپیمای ATR جدید در فرودگاه بین‌المللی بندرعباس، افزود: این هواپیما در 10 مسیر هوایی داخل کشور پرواز می‌کند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس اضافه کرد: مرحله بعدی، یعنی پرواز در مسیر کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نیز در حال بررسی است.

شرفبافی بابیان اینکه ورود این هواپیمای ملخی و راه‌اندازی مسیرهای پروازی از دستاوردهای برجام است، تصریح کرد: قرارداد خرید شش فروند دیگر از این هواپیماها نهایی شده و قرار است قرارداد بیست فروند دیگر نیز تنظیم شود.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه این هواپیماها در استان‌های اصفهان و فارس استفاده می‌شود، ادامه داد: گام بعدی گسترش استفاده از این نوع هواپیماها در همه فرودگاه‌های کشور است.

شرفبافی خاطرنشان کرد: نخستین هواپیمای ATR هم، دیروز وارد فرودگاه بین‌المللی بندرعباس شد.

وی اضافه کرد: در مرحله نخست این دو فروند هواپیما از بندرعباس به مقصد فرودگاه‌های شهرهای ابوموسی، بندرلنگه، کیش، اصفهان، شیراز، زاهدان و در مرحله دوم به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس پرواز می‌کنند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: ATR هواپیمای دو موتوره با ظرفیت 60 نفر، میان ‌برد منطقه‌ای است و توانایی پیمودن مسافت 1500 تا 1600 کیلومتر را دارد.

وی افزود: یکی از اولویت‌های ما رونق دادن به فرودگاه‌های کوچک کشور است که بنا داریم تا در مسیرهای بندرعباس، بندرلنگه، عسلویه، زاهدان، ابوموسی، چابهار، ایرانشهر، کیش، اصفهان، شیراز و اهواز، پروازهای کوچک ATR را فعال کنیم.

مدیرعامل ایران ایر با بیان اینکه ایجاد شبکه پروازی به حمایت ویژه استانداری‌ها نیاز دارد، خاطرنشان کرد: بدون شک یکی از دستاوردهای ایجاد پرواز در مسیرهای مختلف به‌طور منظم، تقویت ارتباطات هوایی، امکان استفاده از شبکه پروازی در ارائه خدمات متنوع و همین‌طور رونق دادن به اقتصاد این مناطق است که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد رسیدن به این دستاوردها باشیم.

وی افزود: استان هرمزگان دارای ظرفیت‌های متنوع اقتصادی است و ایجاد شبکه پروازی با محوریت مرکز این استان می‌تواند کمک بزرگی به نقش‌آفرینی ملی این استان در ابعاد مختلف باشد.

شرفبافی در پایان گفت: امیدوارم تا پایان سال 2018 هواپیماهای جدید ATR طبق تعهد شرکت ایتالیایی به ایران بیاید تا شاهد توسعه ناوگان هوایی در تمامی مناطق جنوب، شمال، شرق و غرب کشور باشیم.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.