پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

دانشگاه هاروارد مطرح کرد؛

چرا دولت آمریکا بدترین دشمن خود است؟

براساس مطالعات دانشکده اقتصاد هاروارد، دو حزب عمده سیاسی ایالات متحده آمریکا قوانین انتخاباتی و روند قانونگذاری را خدشه‌دار کرده‌اند.

نتایج مطالعه جدید دانشکده اقتصاد هاروارد نشان می‌دهد، فقدان رقابت واقعی میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها موجب ایجاد ناامیدی میان بسیاری از رای‌دهندگان شده است.

به گزارش جماران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، براساس مطالعات دانشکده اقتصاد هاروارد، دو حزب عمده سیاسی ایالات متحده آمریکا قوانین انتخاباتی و روند قانونگذاری را خدشه‌دار کرده‌اند تا از رقابت مستقیم با یکدیگر خودداری کنند. در عوض، بسیاری از قانونگذاران بیشتر روی منافع اهداکنندگان، منافع خاص و رای‌دهندگان اولیه توجه بیشتری نشان دادند تا کل کشور.

براساس یافته‌های این تحقیق، این مساله یک رهبری سیاسی ایجاد کرده است که عمدتا روی اختلافات و نه اهداف مشترک تاکید دارد.

طبق نتایج این بررسی، اگر رقابت سالمی میان احزاب در جریان باشد، رهبران سیاسی و سیاستگذاران با یکدیگر رقابت می‌کنند تا نتایج بهتری درباره آموزش، بهداشت و درمان، زیر ساخت و مالیات از خود بر جای بگذارند.

به گفته میشل پورتر، از اساتید دانشگاه هاروارد و از نویسندگان این تحقیق، دولت آمریکا بدترین دشمن خود است و این حاصل فقدان رقابت فعال میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌هاست که به کشور آمریکا آسیب می‌رساند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.