کابینه ای که روحانی به مجلس معرفی کرده است در مجموع کابینه بدی نیست و معدل آن قابل دفاع است اما در عین حال نیز ضعف هایی دارد که باید در مورد آن بححث و بررسی های زیادی صورت گیرد تا تمام ابعاد قضیه روشن شود.

به گزارش جماران، نماینده مردم تهران در باره ضعف های کابینه معرفی شده گفت: بخشی از ضعف های کابینه که در دوران انتخابات مطالبه شد و رئیس جمهور نیز آن را پیگیری می کرد و اصلاح طلبان نیز به آن حساس هستند از جمله مطالبات زنان، و حضور یک وزیر زن در کابینه، نبودن افرادی از اقلیت های مذهبی و قومی جز ضعف های اساس این ابینه است.

این نماینده مجلس گفت: عدم استفاده از افراد شاخص اصلاح طلبی که در حال حاضر مفقود الاثر شده اند و معلوم نسیست کجا هستند، ازجمله ضعف های بزرگ کابینه است. با این حال در مجموع و در کل کابینه بدی نیست هر چند که افراد بهتری باید برای ان انتخاب می شد.

حضرتی با اشاره به انتخاب افراد کابینه نیز گفت: هنوز کمی زود است که به صورت مصداقی در براه افراد صحبت شود اما از حق هم نباید گذشت، افرادی که انتخاب شده اند گاهی اوقات در حد و اندازه جایگاهی که قرار است آن را صاحب شوند نیستند، یکی از مهم ترین حوزه های کشور, حوزه آموزش و بخصوص آموزش و پرورش است.

نماینده مردم تهران گفت: ورود افرادی که در حد و اندازه وزارت آموزش پرورش نیستند و همچنین عدم معرفی وزیر علوم جز نقاط ضعف کابینه است، اما در کنار آن نقاط قوتی هم دارد که این موضوع را قابل دفع می کند.

این نماینده با بیان اینکه سیاست ما دفاع از کابینه است گفت: اما این دلیل نمی شود که ما در مقابل ضعف های آن سکوت کنیم بلکه باید تلاش کنیم تا این ضعف ها رفع گردد.

وی در باره رای آوری افراد کابینه نیز گفت: قطعا چند نفری از وزرای پیشنهادی نمی توانند رای اعتماد بگیرند. وی گفت به صورت مصداقی نمی خواهم بگویم چه کسانی هستند اما برخی از افراد کابینه که حداقل سه نفر از انها را من می شناسم حتما رای نخواهند آورد و روحانی باید از اکنون به فکر جایگزینی آنها باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.