یک نماینده مردم تهران در مجلس از حضور نداشتن زنان در کابینه دولت دوازدهم با وجود وعده‌های انتخاباتی روحانی گلایه کرد.

به گزارش جماران، پروانه سلحشوری در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی، با اشاره به لیست کابینه دولت دوازدهم، گفت: در کمال بهت و ناباوری نیمی از جامعه ایران توسط ریاست محترم جمهور نادیده انگاشته شده است.

رییس فراکسیون زنان مجلس گفت: ایران در میان کشورهای جهان از معدود کشورهایی هستند که زنانش در سطوح مدیریت کلان سیاسی حضور کم رنگی دارند. با وجودی که در سایر سطوح مشارکت سیاسی بسیار فعال بودند. اکنون بیش از نیمی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها را زنان تشکیل می‌دهند و در فعالیت‌های مخلتف اقتصادی، سیاسی، ‌اجتماعی و فرهنگی حضور دارند اما هر وقت بحث وزارت زنان مطرح می‌شود نداشتن رزومه بهانه می‌شود و این دور باطل همچنان وجود دارد.

وی گفت: متاسفانه ایجاد فرصت‌های برابر و منع تبعیض جنسیتی از وعده‌های رییس‌جمهور بود که متاسفانه در اولین گام هیچ فرصتی به زنان داده نشد، نه اینکه فرصت برابر داده شود. رتبه ایران در شکاف جنسیتی که از شاخص‌های توسعه یافتگی است در پایین‌ترین رتبه‌ها از بین ۱۴۴ کشور جهان قرار دارد. در سال ۲۰۱۶ رتبه ایران ۱۳۹ بود. اگر برنامه توسعه برای کشور می‌نویسیم و اکنون ششمین برنامه را اجرایی می‌کنیم بدون حضور زنان توسعه محقق نخواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.