نماینده مردم تربت جام و تایباد گفت: انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا به عنوان فردی که تنها فعالیت اقتصادی داشت و آشنایی با الفبای سیاست نداشت ؛ موجب تحمیل هزینه های سنگینی به حکومت ایالات متحده شد.

به گزارش جماران؛ رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان این که مقدمات حذف ترامپ توسط ساختارحکومت آمریکا فراهم شده است ، گفت: در عرض ۳۵۰ سال گذشته ، تمام روسای جمهوری آمریکا در یک چارچوب ویژه توسط ساختار حکومت ایالات متحده هدایت شده اند.

جلیل رحیمی جهان آبادی گفت: انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا به عنوان فردی که تنها فعالیت اقتصادی داشت و آشنایی با الفبای سیاست نداشت ؛ موجب تحمیل هزینه های سنگینی به حکومت ایالات متحده شد.

نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی گفت: عزل و نصب های بی رویه از رئیس پلیس فدرال (FBI) تا رئیس دفتر رئیس جمهوری ، چالش عمده با سیستم قضایی و دیوان عالی آمریکا ، نشان دهنده انتخاب دردناک الکترال 2016 برای واشنگتن است.

وی در ادامه تاکید کرد: در حکومت ایالات متحده ، قدرت ساختار از قدرت کارگزار بالاتر است؛ هر کارگزاری که نتواند خود را با ساختار تصمیم گیری آمریکا هماهنگ کند ، حذف می شود.

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان این که مقدمات حذف ترامپ توسط ساختارحکومت آمریکا فراهم شده است ، گفت: در عرض 350 سال گذشته ، تمام روسای جمهوری آمریکا در یک چارچوب ویژه توسط ساختار حکومت ایالات متحده هدایت شده اند.

وی تصریح کرد: آنچه که قطعی به نظر می رسد این است که  دونالدترامپ به راحتی به پایان کار خود نخواهد رسید زیرا وی توانایی مقابله با سیستم حاکم بر واشنگتن را ندارد و ممکن است به  استیضاح یا عزل ختم شود.

این نماینده مجلس دهم با اشاره به سرنوشت نیکسون و سخنان وی در مورد ساختار حکومت ایالات متحده گفت: روسای جمهوری آمریکا زمان ورود به کاخ سفید دنبال تغییر جهان هستند اما زمان خروج این کاخ سفید است که آنها را تغییر داده است.

سقوط پرستیژ ادعایی آمریکا

رحیمی جهان آبادی با پیش کشیدن خروج آمریکا از پیمان تغییرات اقلیمی و نظایر آن ، گفت: جامعه آمریکا با انتخاب ترامپ به اعتبار ایالات متحده در میان کشورهای غربی لطمه بزرگی وارد کردند.

وی گفت: چالش ترامپ با تفاهم برجام و منازعه شکل گرفته در خاوردور موضوعاتی است که هزینه هایی برای وجهه آمریکا در پی داشته است.

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: چالش ایجاد شده برای برجام موجب شکاف بین اروپا ، روسیه و چین با آمریکا شده است.

شکست داخلی در انتظار ترامپ

این نماینده مجلس دهم گفت: مجموعه اقداماتی که ترامپ در عزل هدفمند برخی مقامات انجام داده یا اقدامات تهاجمی علیه دیگر ارکان قدرت حکومت ایالات متحده محکوم به شکست است.

وی تشریح کرد کرد: جمهوری خواهان و دموکرات ها هر کدام دارای عقبه رای متفاوتی هستند و قطعا متحد نخواهند شد اما در صورت تشدید مناقشه ترامپ با ساختار حکومت ایالات متحده ، بحث عزل رئیس جمهوری عملیاتی می شود.

رحیمی جهان آبادی گفت: جمهوری خواهان به شدت تلاش می کنند از منجلابی که ترامپ ایجاد کرده ، خود را نجات دهند. اعتبار محافظه کاران آمریکا با مجموعه اقدامات ترامپ به نابودی کشیده شده است.

وی بیان داشت: نگرانی اساسی جمهوری خواهانی نظیر پل رایان و مک کین این است که جمهوری خواهان تا چند دوره ریاست جمهوری باید تقاص اقدامات غیرعقلانی ترامپ را پس بدهند.

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: رئیس جمهوری آمریکا اگرچه گمان می کند که با یکه تازی می تواند منافع آمریکا را تامین کند اما با لغو تجارت آزاد در حوزه نفتا ، آسه آن ، اروپا منجر به تحمیل هزینه های سنگین اقتصادی به این کشور شده است.

وی تاکید کرد: اگرچه بخشی از نیازدرآمد تسلیحاتی آمریکا با فروش اسلحه به عربستان تامین شده است اما در حوزه تعاملات تجاری با کشورهای بزرگ جهان دچاری مشکل شده است.

رحیمی جهان آبادی گفت: افت تعاملات اقتصادی آمریکا با شرکای غربی و چین موضوعی است که قطعا در آینده تبعات سنگین تری برای صنایع این کشور در پی خواهد داشت./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 713179
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.