محمد عبدالوهاب طنطاوی متولد ۱۹۴۷ میلادی در روستای «نسیمیه» استان «دقهلیه» مصر بود و پس از سال‌ها خدمت به قرآن بامداد امروز در سن ۷۰ سالگی به دیار معبود شتافت.

به گزارش جماران، شیخ محمد عبدالوهاب طنطاوی قاری و داور برجسته قرآن مصر بود که امروز، چهارم مردادماه دار فانی را وداع گفت.

محمد عبدالوهاب طنطاوی متولد ۱۹۴۷ میلادی در روستای «نسیمیه» استان «دقهلیه» مصر بود و پس از سال‌ها خدمت به قرآن در سن ۷۰ سالگی به دیار معبود شتافت.

طنطاوی از کودکى و دوران تحصیل در مدرسه به قرائت قرآن روی آورد؛ ولی به صورت حرفه‌اى از زمانى که وارد دانشگاه الازهر شد، این کار را ادامه داد.

او قبل از ۱۰ سالگی موفق به حفظ قرآن شد و آرزوی دیرینه پدرش عبدالوهاب را که فرزندش را نذر قرآن کرده بود، برآورده کرد.

شیخ صلحی محمود به عنوان استاد طنطاوی به وی تلاوت قرآن آموزش داد و این قاری برجسته جهان اسلام را در روستای محل اقامتش با فنون قرائت آشنا کرد.

این قاری مصری به کشورهای زیادی سفر کرد؛ اما سفر به ایران را به دلیل استقبال گرم شهروندان ایرانی غیر قابل وصف می‌دانست.

محمد عبدالوهاب طنطاوی علاوه بر تلاوت قرآن با صوت خوش، حافظ قرآن بود و این دو صفت نیک سبب شهرت او شد، به همین دلیل طرفداران زیادی پیدا کرد که دوستدار صوت زیبا و دلنشین استاد بودند.

«طه محمد عبدالوهاب، از اساتید قرآن و قاریان مصری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره زمان و علت فوت مرحوم شیخ محمد عبدالوهاب طنطاوی، گفت: وی صبح امروز، چهارم مردادماه، در منزل خود دعوت حق را لبیک گفت.

وی افزود: درباره علت وفات این قاری قرآن باید بگویم که اولا عمر و مرگ انسان دست خداست و هر انسانی روزی باید این دنیا را ترک کند، مرحوم طنطاوی حدود چهار روز پیش، در مسجد «سیده نفیسه» در قاهره تلاوت بامدادی داشت، در روزهای اخیر احساس خستگی شدیدی به وی دست داده بود.

طه عبدالوهاب تصریح کرد: مرحوم محمد عبدالوهاب طنطاوی از دو روز پیش از ناحیه قفسه سینه و قلب احساس درد شدید می‌کرد، از ناحیه رگ‌ها و عروق قلبی نیز دچار مشکل شده بود تا این که سرانجام بامداد امروز دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.