تداوم آتش سوزی های گسترده نیمی از ایتالیا را فرا گرفته است، جاییکه میزان آتش سوزی های جنگلی در یک ماه اخیر به اندازه کل آتش سوزی ها در سال 2016 می باشد.

به گزارش جماران، آتش سوزی های شدید به همراه گرمای آفریقایی ایتالیا را به زانو در آورده است و سطح اراضی جنگلی سوخته شده در عرض یک ماه اخیر به اندازه کل سال 2016 می رسد. در استان جنوبی کالابریا دو نفر در حالی که سعی بر خاموش کردن شعله های آتش داشتند، جان خود را از دست دادند. همچنین 3 کمپینگ در اطراف کوه آتشفشان 'وزوویو' در جنوب تخلیه شده جاییکه دود غلیظ منطقه را کاملا پوشانده و شعله های آتش در حال تخریب و سوزاندن هکتارها اراضی جنگلی است. 
وضعیت اضطراری آتش سوزی ها همچنان تشدید یافته است. اتحادیه محیط زیست اعلام کرد که بیش از 26 هزار هکتار اراضی جنگلی نابود شده است که خود برابر با حدود 94 درصد سطح کلی آتش گرفته در سال 2016 است. 
بالاترین زیان را استان سیسیل در جنوب ایتالیا متحمل شد و بیش از 13 هزار هکتار از اراضی آن سوخته است. همچنین استان کالابریا نیز حدود 6 هزار هکتار و استان کامپانیا نیز بیش از 2 هزار هکتار از اراضی سبز خود را از دست داده اند. 
روز گذشته عملیات خاموش سازی آتش بطور بی وقفه در تمام روز ادامه داشت و 14 فروند هواپیمای Canadair ویژه خاموش سازی حریق بعلاوه 4 بالگرد آتشنشانی و 7 بالگرد ارتش و کمک دو فروند بالگرد فرانسوی به خاموش کردن اتش سوزی ها پرداختند که همچنان ادامه دارد. 
جزیره ساردنیا در غرب ایتالیا نیز از شمال تا جنوب درحال سوختن است و جالب اینکه اغلب این آتش سوزی ها عمدی و توسط گروه های مافیایی صورت می گیرد. تنها در عرض چند ساعت 385 هکتار از اراضی سبز این جزیره سوخت و روز جمعه 1500 نفر نیز از اقامتگاه هایشان تخلیه شدند. 
مناطق اطراف کوه آتشفشان 'وزوویو' در جنوب نیز به شدت در حال سوختن است. 
در یک ماه اخیر 22 هزار مورد مداخله برای خاموش کردن حریق در ایتالیا بوقوع پیوست. در 10 سال اخیر 500 هزار هکتار از اراضی جنگلی ایتالیا طعمه حریق و نابود شد. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.