فرماندهی نیروهای آمریکایی در اقیانوس آرام اعلام کرد: کره شمالی موشک کوتاه برد که از محلی نزدیک پایگاه هوایی ونسان شلیک کرد و شش دقیقه بعد در دریای ژاپن افتاد.

 

به گزارش جماران، شبکه تلویزیونی پرس تی وی اعلام کرد: رسانه های کره جنوبی از اقدام کره شمالی در شلیک شیئی ناشناس از منطقه شرقی این کشور خبر داده اند.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز دوشنبه به نقل از منابع نظامی گزارش داد، کره شمالی آنچه را که به نظر می رسید یک موشک بالستیک بود شلیک کرد.

یونهاپ به نقل از رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد: این موشک نامشخص از محلی نزدیک شهر ساحلی وونسان  Wonsan کره شمالی شلیک شد و مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی از برگزاری نشست شورای امنیت ملی این کشور خبر داد.

خبرگزاری فرانسه از سئول گزارش داد، پیونگ یانگ سال گذشته دو آزمایش هسته ای انجام داد و برنامه شلیک موشک های خود را به رغم تحریم های اقتصادی سازمان ملل تسریع کرده است.

آمریکا آزمایش موشکی جدید کره شمالی را تایید کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، آمریکا روز دوشنبه آزمایش موشک بالستیک جدید کره شمالی را تایید کرد.

فرماندهی نیروهای آمریکایی در اقیانوس آرام اعلام کرد: این موشک کوتاه برد که از محلی نزدیک پایگاه هوایی ونسان شلیک شد، شش دقیقه پرواز کرد تا این که در دریای ژاپن افتاد.

وی اعلام کرد: این موشک تهدیدی برای آمریکای شمالی قلمداد نمی شود. 

این فرماندهی همچنین اعلام کرد: در حال کار بر روی ارزیابی مفصل تری در خصوص این آزمایش موشکی است.

این فرماندهی در بیانیه ای افزود: «ما به زیر نظر گرفتن دقیق اقدامات کره شمالی ادامه می دهیم».

خبر انجام شدن این آزمایش موشکی در حالی منتشر شد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به دنبال اعمال تحریم های شدیدتر علیه پیونگ یانگ است.

کره شمالی از ابتدای سال 2016 میلادی دو آزمایش اتمی انجام داده و ده ها موشک شلیک کرده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن گفت گروه هفت بر این مساله توافق دارد که تکرار اقدامات تحریک‌آمیز کره شمالی اولویت اصلی جامعه بین‌الملل است.

نخست‌وزیر ژاپن گفت: همراه با آمریکا در حال بررسی پاسخی مشخص به کره شمالی است و با کره جنوبی در ارتباط نزدیک خواهد ماند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.