رئیس‌جمهور پیشین یمن با اشاره به این‌که ایجاد رابطه با ایران عیب یا حرام نیست گفت: امیدوارم که ایران با ما ائتلاف تشکیل دهد.

به گزارش جماران ، به نقل از القدس العربی، علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن در یکی از نشست‌های حزب کنگره مردمی که رهبری آن را خودش بر عهده دارد گفت: روابط امروز ایران با ما فقط با چند شخص است و با تمام کشور یمن نیست و روابطش نظامی، سیاسی و یا اقتصادی نیست بلکه تنها نوعی همدردی از طرف ملت ایران در جنگ یمن است و ما از این همدردی ملت ایران با ما تقدیر و تشکر می‌کنیم.

 

وی افزود: من امروز به عنوان رئیس یک حزب مخالف امیدوارم که ایران با ما ائتلاف تشکیل دهد و من به خاطر کشورم با ایران هم‌پیمان خواهم شد، همان‌گونه که شما با آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ما هم‌پیمان شدید.

عبدلله صالح در ادامه با اشاره به این‌که هیچ‌گونه روابط نظامی یا امنیتی با ایران وجود ندارد گفت که ایجاد رابطه با ایران حرام یا عیب نیست و ایران یک کشور بزرگ اسلامی است.

وی خطاب به دشمنانش گفت: شما دروغ‌گو هستید و می‌گویید که ایران به ما موشک می‌دهد در حالی که موشک‌ها یمنی و روسی هستند و سازنده آنها یمنی‌ها هستند و اگر شما از بمباران کردن استان‌ها و مناطق یمنی دست بردارید ما هم پرتاب موشک‌های بالستیک را متوقف خواهیم کرد.

صالح بار دیگر تاکید کرد که عربستان به جنگ علیه یمن پایان دهد و ما آماده گفت‌وگو در هر جایی که بخواهید هستیم.

وی در ادامه با اشاره به این‌که منصور هادی باید از منصب ریاست جمهوری کنار برود گفت: من برای گفت‌وگو و تفاهم و برکناری منصور هادی آماده رفتن به ریاض، خمیس مشیط و مسقط پایتخت عمان هستم.

صالح در پایان گفت: ما از ملک سلمان پادشاه عربستان می‌خواهیم تا با مردم یمن گفت‌وگو کند، خونریزی بس است، بیایید با هم گفت‌وگو کنیم، بیایید تا برای مشخص کردن رئیس‌جمهور جدید توافق کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.