نایب رئیس مجلس دهم روایت خود از دیدار جمعی از نمایندگان مجلس با حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی را بیان کرد.

علی مطهری در گفت و گو با خبرنگار جماران، در پاسخ به سوالی در مورد محورهای سخنانش در ملاقات برخی نمایندگان مجلس با رئیس جمهوری اسبق کشورمان گفت: در این دیدار چند نفر از جمله بنده صحبت کردند؛ من گفتم آخرین بار آقای خاتمی را در اسفند 1387 و نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری سال 88 ملاقات کردم. آن زمان من طرحی درباره آن انتخابات داشتم و آن این بود که همه اعم از اصول گرا و اصلاح طلب روی آقای ولایتی توافق کنند؛ چون ادامه مدیریت آقای احمدی نژاد را به صلاح کشور نمی دانستم.

وی با بیان اینکه با سران اصول گرا صحبت کرده بودم و همه آنها این طرح را قبول کردند، افزود: این طرح را با آقای خاتمی هم در میان گذاشتم. ایشان گفتند اگر اصول گرایان در این راه استوار باشند نه من کاندیدا می شوم و نه آقای موسوی.

مطهری ادامه داد: این طرح را با مرحوم آیت الله هاشمی هم در میان گذاشتم که ایشان نیز گفتند اگر آنها بر روی آقای ولایتی توافق داشته و محکم باشند من کاری می کنم که نه آقای خاتمی بیاید و نه آقای موسوی. بعدا اصول گراها درباره این طرح سست شدند چون می گفتند ما احساس می کنیم که نظر رهبری به آقای احمدی نژاد است و به همین دلیل این طرح عملی نشد.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: در این دیدار، پس از روایت آن ماجرا، گفتم این مطلب را از آن جهت گفتم که معلوم شود این که می گویند حوادث سال 88 طراحی و برنامه ریزی شده بود و سران معترضان با خارج ارتباط داشتند حرف بی پایه و اساسی است. سپس گفتم به هر حال فعلا در شرایط موجود هستیم که شرایط خوبی نیست و البته قابل دوام هم نیست.

مطهری در پایان تأکید کرد: آقای خاتمی با صبر و تدبیر ، خوب عمل کردند و توفیقاتی برای جامعه و انقلاب از سال 92 پدید آمد، اما ما به عنوان مجلس چندان خوب عمل نکرده ایم و مجلس در جایگاه خودش نیست. برخی کارهای خلاف قانون اساسی انجام می شود و تنها نهادی که می تواند جلوگیری کند مجلس است. البته هنوز زود است که درباره مجلس دهم قضاوت کنیم خصوصا که چند ماهی است که سرگرم برنامه و بودجه بوده است .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.