عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی از ابتدای انقلاب پیگیر تحقیقات علمی به ویژه در زمینه هسته‌ای بودند و افتخارات هسته‌ای امروز کشور مدیون حمایت ها و هدایت‌ های آن مرحوم است.

به گزارش جماران، حسن غفوری فرد، چهارشنبه در همایش توسعه پژوهش های نوین در مهندسی برق و کامپیوتر که در تربت جام برگزار شد، افزود: بر این اساس می توان گفت دستاوردها و پیشرفت های علمی و تحقیقاتی کشور مرهون آیت الله هاشمی رفسنجانی و نگاه و پیگیری ایشان برای است. 
وی تصریح کرد: امروز بحث انرژی جزو مباحث مهم و سرنوشت ساز جهان است و کشوری توسعه بیشتری می یابد که تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام دهد. 
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه همه محققان در خصوص اثرات مخرب تغییرات آب و هوایی اتفاق نظر دارند گفت: دمای زمین به صورت قابل ملاحظه ای در حال افزایش است و ارتقای بهره وری انرژی، کاهش استفاده از سوخت های فسیلی و بهره گیری از منابع تجدیدپذیر انرژی می تواند افزایش دمای زمین را تا سطح پایدار کاهش دهد. 
غفوری فرد اظهار داشت: بیش از 50 درصد سرمایه گذاری های جدید در تولید برق به حوزه انرژی های تجدیدپذیر اختصاص دارد و در پنج سال بین 2010 تا 2015، سالانه 260 میلیارد دلار در بخش فناوری انرژی های تجدیدپذیر در دنیا سرمایه گذاری شده است.
وی اضافه کرد: تا 2 سال آینده در 80 درصد کشورهای جهان، قیمت تولید برق خورشیدی به میانگین قیمت برق شبکه خواهد رسید و پیش بینی می شود هزینه ذخیره سازی انرژی در پنج سال آینده به 100 دلار به ازای هر کیلووات ساعت برسد که این رقم امروز 250 دلار به ازای هر کیلووات ساعت است. 
نخستین همایش توسعه پژوهش های نوین در مهندسی برق و کامپیوتر شرق کشور به مدت 2 روز به میزبانی موسسه آموزش عالی وحدت تربت جام برگزار می شود. 
از مجموع 172 عنوان مقاله که توسط پژوهشگران و محققان به دبیرخانه این همایش ارسال شده، 70 عنوان توسط هیات داوران انتخاب شده که 14 عنوان آن به صورت سخنرانی و 10 مقاله به صورت پوستر ارائه می شود. 
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.