عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی دوران مدیریت هولناک دولت های نهم و دهم را با صبر ،گفت و گو ، مفاهمه و اعتدال مدیریت کرد، گفت: مکتب این مرد بزرگ تاریخ ایران ، اعتدال ،گفت و گو و مفاهمه است.

به گزارش جماران، غلامرضا انصاری عصر دوشنبه در مراسم چهلم آیت الله هاشمی رفسنجانی ، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در مسجد فاطمه الزهرا (س) ساری ، افزود : هاشمی با شکیبایی و تحمل صبر را هم خسته کرده بود.
استاندار سابق مازندران گفت : در سه سال اخیر نیز با تدابیر آیت الله هاشمی مبنی بر گفت و گو و مفاهمه ، مشکلات داخلی و بین المللی ایران حل و فصل شد.
وی افزود : در شرائطی آیت الله هاشمی رفسنجانی تعادل بخش مسایل مختلف کشور بود که دلواپسان کوچک ترین حرکت دولت ، دلسوزان و صاحبان اصلی نظام را تحمل نمی کردند و برخورد خشنی از خود نشان می دادند.
انصاری گفت : کنترل تندورها و ایجاد اعتدال ، مکتب و مرام هاشمی رفسنجانی بوده است که باید تداوم بیابد.
انصاری با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی در طول حیات خود همواره با صبر و تحمل ، روشنفکری، مدیریت مدبرانه و شجاعانه قبل و پس از انقلاب اسلامی نقش آفرین در این سرزمین بوده است ، گفت : اما متاسفانه به رغم همه خدمات ارزنده ای که ایشان داشته اند ، عده ای از مخالفان تندرو علاوه بر تفکر ، خدمات و سازندگی ، خانواده ایشان را نیز شخم زدند.
عضو شورای شهر تهران از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان شاگرد ممتاز امام راحل نام برد و افزود : هاشمی رفسنجانی در دوران انقلاب علاوه بر نقش مدیریتی و تفکر انقلاب ، با فروش ملک و املاک پدری در آزادی زندانیان سیاسی نقش آفرینی کرد.
وی با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی در ترویج حکومت اسلامی و رفاه اجتماعی مردم همواره تلاش و برنامه ریزی کرده است ، گفت: هاشمی یکی از متفکران و معماران انقلاب اسلامی در کنار دیگر شاگردان و مریدان امام راحل بوده است.
انصاری از آیت الله هاشمی به عنوان امین امام و نظام در زمان انقلاب و دوران استقرار نظام جمهوری اسلامی نام برد و بیان داشت : امروز همه باید ناگفته ها را در مورد هاشمی رفسنجانی بیان کنند.
وی به نقش آفرینی هوشمندانه هاشمی رفسنجانی در زمان انتخاب جانشین امام راحل اشاره کرد و گفت : ایشان با حمایت شایسته و به حق خود در انتخاب آیت الله خامنه ای به عنوان ولی فقیه و رهبری فرزانه نظام ،کشور را نجات دادند.
عضو شورای شهر تهران به خدمات آیت الله هاشمی رفسنجانی در زمان جنگ تحمیلی و ریاست جمهوری ایشان مشهور به دوران سازندگی اشاره کرد و گفت : ایشان نیازهای زیر ساختی کشور را به خوبی شناسایی و با سرمایه گذاری کلان ، عقب ماندگی را جبران و به پیشرفت تبدیل کرد.
انصاری به بالندگی امروز کشور در صحنه بین المللی اشاره کرد و گفت : هاشمی رفسنجانی در 20 سال اخیر خدمات بسیار ارزنده ای به نظام جمهوری اسلامی داشته اند و تعادل بخش بسیاری از مشکلات سیاسی ، اجتماعی ،اقتصادی و فرهنگی کشور بوده است.
وی گفت و گو و مفاهمه را از ویژگی های مدیریت هوشمندانه آیت الله هاشمی رفسنجانی در 20 سال اخیر دانستو افزود : تمامی برنامه های دوران اصلاحات به پشتوانه ایشان عملیاتی شده است.
انصاری افزود : آیت الله هاشمی ، رفت اما مدیریت سیاسی و اقتصادی و اندیشه های اسلامی ایشان برای تاریخ این سرزمین ماندگار شده است.
به گزارش ایرنا ، در این مراسم که از سوی ستاد مردمی ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد ، مقیمی قائم مقام وزیر کشور ، فلاح استاندار مازندران ، مدیران کل دستگاههای اجرایی استان و مردم ساری حضور داشتند.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.