امروز سنای آمریکا، بانکدار وال استریت، "استیون منوچن" را با وجود اعتراضات جدی دموکرات‌ها، به عنوان وزیر خزانه‌داری جدید ایالات متحده تایید کرد.

به گزارش جماران، منوچن، مدیراجرایی سابق "گلدمن ساکس"، سمت حیاتی و مهمی را در تیم اقتصادی ترامپ از آن خود کرده است. گلدمن ساکس یک شرکت عظیم و پیشرو جهانی مدیریت سرمایه گذاری و بانکداری است.

انتخاب منوچن در حالی صورت گرفت که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مخالفان خود را برای به تاخیر انداختن پروسه انتخاب و تحلیف کاندیداهای مورد نظرش مسئول دانسته و آنها را مورد انتقاد قرار داده است.

مراسم تحلیف منوچن، بلافاصله پس از تایید سنا توسط مایک پنس، معاون اول رئیس جمهور در کاخ سفید انجام گرفت.

ترامپ و نامزد منوچن، "لوئیز لینتون" که یک بازیگر اسکاتلندی است نیز در مراسم تحلیف وی شرکت کردند.

ترامپ رئیس خزانه‌داری جدید خود را "یک اقتصاددان افسانه‌ای با پشتوانه‌ای از سوابق موفق" خواند.

انتخاب منوچن در حالی صورت گرفت که تا به اینجای کار دموکرات‌ها تقریبا جلوی پای تمام گزینه‌های ترامپ تا حد امکان سنگ انداخته‌اند. با این همه جمهوری خواهان که رای غالب را در سنا دارند، سعی کرده‌اند مدیریت اوضاع را در دست بگیرند و همه نامزدهای انتخاباتی ترامپ را که برای به دست آوردن رای سنا قدم پیش گذشته‌اند تاکنون تایید کرده‌اند.

منوچن مدیریت مالی کمپین انتخاباتی ترامپ را نیز بر عهده داشت.

وی اکنون بر صندلی جایگاهی تکیه می‌زند که به واسطه آن اختیارات گسترده‌ای در امور حیاتی و مهمی، اعم از وضع مالیات، ضوابط و مقررات بانکی و بدهی‌های دولت و سیاست‌های مبارزه با فساد و تروریسم خواهد داشت.

طی جلسه تایید در سنا منوچن در برابر سوال‌هایی که درباره بنگاه‌های سرمایه گذاری غیر علنی وی در خارج از کشور و هلدینگ‌های وی در ایالات متحده از سوی دموکرات‌ها مطرح می‌شد، از خود دفاع کرد.

دموکراتها در این جلسه سعی کردند که منوچن ۵۴ ساله را تجسم بسیاری از چیزهایی که ترامپ در طول کمپین‌های خود نفی می‌کرد، ترسیم کنند. نقش منوچن در بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس و "وان‌وست" که منوچن نیز یکی از بنیانگذاران آن بود و متهم به بهره‌برداری از بحران مسکن در سال ۲۰۰۸ است، یکی از مواردی بود که اعضای سنا به آن اشاره کردند.

میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنا گزینه‌ ترامپ را تحسین کرد و گفت: ترامپ برای عهده‌داری مسئولیت تقویت اقتصاد کشور بهترین را انتخاب کرده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.