نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تشریح عوامل پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد: گفتمان فرهنگ ایثار و شهادت راهبرد مقابله با تهدیدات عجولانه و پوشالی ترامپ است.

به گزارش جماران ،همایش ملی شهدای دانشجوی مدافع حرم دانشگاه پیام نور با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رییس دانشگاه پیام نور، دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و جمعی از مقامات کشوری و لشکری و خانواده‌های شهدا و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی ضمن تبریک سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به ملت ایران به ویژه خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم دانشگاه پیام نور گفت: دهه فجر که آغازین روز آن با طلوع خورشید پرفروغ ولایت‌فقیه و ورود امام (ره) به کشوراست و پایانش پیروزی انقلاب اسلامی بود، برای ملت ایران سراسر خاطره است.

وی با تأکید بر اینکه امام راحل این روزها را ایام الله نامیدند،اظهار کرد: ایام الله یعنی روزهای ویژه و استثنایی و انقلاب یعنی تحول و دگرگونی و در هر جامعه‌ای که انقلابی در آن به وقوع پیوسته است، شاهد تغییر و دگرگونی بوده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد با بیان اینکه عوامل متعددی در بروز انقلاب‌های جهان مؤثر هستند، افزود: انقلاب اسلامی ملت ایران به رهبری امام (ره)، انقلابی دینی و فرهنگی بود و به همین دلیل این انقلاب پدیده ای نو بود و از زمان پیامبر اسلام (ص) تا به امروز در هیچ کجای دنیا چنین اتفاقی رخ نداده است.

معاون رییس جمهور تأکید کرد: در دنیایی که به سوی دین‌گریزی گام برمی داشت و دین عامل عقب ماندگی و افیون ملت‌ها دانسته می‌شد،امام (ره) انقلاب اسلامی را بر مبنای دین پایه‌ریزی کرد و از همان زمان بود که دشمنی‌ها شروع شد، چون در دنیایی که یا باید وابسته به بلوک شرق بودیم یا غرب، انقلاب ما نه شرقی بود و نه غربی.

وی با اشاره به حوادث سال‌های نخستین پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اختلاف افکنی بین اقوام و طوایف کشور، ترور فرزندان این ملت، کودتا و دشمنی‌ها و توطئه‌های فراوان علیه این انقلاب و این ملت و در نهایت تحمیل جنگی هشت ساله به این کشور، شمه ای از دشمنی قدرت‌های استعماری و امپریالیسم علیه این ملت است.

حجت‌الاسلام شهیدی با بیان اینکه سه عامل باعث پیروزی ما در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تداوم انقلاب تا به امروز شده است، افزود: عامل اول رهبری پیامبر گونه امام خمینی (ره) بود، ایشان در طول دوران انقلاب همواره بهترین نتیجه‌ها را از حوادث می‌گرفتند، به طور مثال امام (ره) در حادثه خونین 17 شهریور با پیام خود خون دوباره‌ای به رگ‌های ملت تزریق کردند و امید را در دل مردم زنده کردند و اکنون نیز هدایت‌های مقام معظم رهبری که راه امام (ره) را ادامه می‌دهند باعث حفظ و تداوم انقلاب شده است.

وی اظهار داشت: حضور مردم در صحنه دومین عامل موفقیت این انقلاب بود، ملت از روز اول انقلاب تا به امروز همیشه در صحنه بودند و امروز نیز در صحنه حضوری فعال دارند و نیز شهدایی که در جبهه‌ها شرکت کرده‌اند و با فداکاری و ایثار این انقلاب را زنده نگه داشته اند و مردمی که در پشت جبهه‌ها مقاوم و استوار ایستادند و با ایستادگی خود دشمنان را خسته کردند، ایستادگی و مقاومتی مثال زدنی به طوری که شاهد هستیم که 64 خانواده شهید در این کشور وجود دارند که 5 عزیز خود را تقدیم این انقلاب و کشور کرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی اعتقادات مردم و فرهنگ جامعه را عامل سوم تداوم انقلاب دانست و ادامه داد: نقش فرهنگ در تداوم انقلاب بسیار مؤثر است، فرهنگی غنی که نشأت گرفته از اسلام است و سربندهای رزمندگان در جبهه‌ها گویای اعتقادات و فرهنگ جامعه بود.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه این فرهنگ، فرهنگی بی‌نظیر است، اظهار کرد: دشمنان با این فرهنگ آشنا نیستند و این فرهنگ عامل رشد و تعالی این ملت است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه دانشگاه پیام نور 27 دانشجوی شهید مدافع حرم تقدیم حرم آل‌الله کرده است، افزود: حدود 14 هزار نفر از خانواده بزرگ شاهد و ایثارگر در دانشگاه پیام نور مشغول به تحصیل هستند.

وی با تأکید بر اینکه هدایت مقام معظم رهبری تا به امروز باعث شده انقلاب حرف خود را در دنیا بزند، خاطر نشان کرد: همه در قبال شهدا مسئول هستیم و باید فرهنگ ایثار شهادت و مقاومت در بین مردم نهادینه شود.

حجت‌الاسلام شهیدی در پایان گفت: تاکنون بیش از 1000 نفر از خانواده‌های شهدای مدافع حرم تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفته‌اند و بقیه این عزیزان نیز پس از طی مراحل قانونی تحت پوشش بنیاد قرار می‌گیرند.

در پایان، لوح یادبود این مراسم از سوی دکتر علی اصغر رستمی ابوسعیدی ریاست دانشگاه پیام نور به حجت الاسلام و المسلمین شهیدی اهدا شد، همچنین دانشنامه 11 شهید دانشجوی مدافع حرم تقدیم خانواده آنان شد و با اهدای لوح سپاس از خانواده شهدای مدافع حرم حاضر در مراسم تجلیل شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.