مسحدجامعی گفت: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با تصمیم شخصی لوح‌های خادمان نشر را امضا کردند.

مسحدجامعی گفت: مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با تصمیم شخصی لوح‌های خادمان نشر را امضا کردند.

به گزارش جماران، مراسم بیست و چهارمین دوره تجلیل از پیشکسوتان و خادمان نشر کتاب عصر امروز با حضور اهالی کتاب و نشر و همچنین نمایندگانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

احمد مسجدجامعی در این مراسم با توجه به حادثه پلاسکو گفت: در مراسم امروز کتاب تاریخ شفاهی کتاب نیز رونمایی شد، بد نیست توجهی هم به خاطرات و تجربیات آتش‌نشانان داشته باشیم و برای جمع‌آوری و چاپ‌شان اقدام کنیم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به همدردی عمیق مردم تهران با فاجعه پلاسکو اظهار داشت: علی‌رغم همه تندی‌هایی که بعضا با مردم تهران می‌شود آنها واقعا انسان‌های خوبی هستند. انگار برخی با مردم تهران دشمنی دارند، نماینده انتخاب می‌کنند، مورد دشنام و بدگویی قرار می‌گیرند. آیت‌الله هاشمی به عنوان سر لیست آنها به خبرگان راه پیدا می‌کند، توهین می‌کنند.

مسجدجامعی همچنین به نقش حسن حبیبی در حوزه نشر اشاره و بیان کرد: آقای حبیبی هم یکی از خادمان صنعت نشر بود و یکی از اولین لوح‌های تقدیر از خادمان نشر نیز با امضا و متن وی چاپ شد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به نشر کتاب اهتمام جدی داشتند. وقتی ایشان رئیس‌جمهور بودند، من در زمینه انتخاب ناشر برگزیده و اهدای لوح مسوولیت داشتم. فکر کردم برای حفظ این جایزه و اعتباربخشی به آن باید لوح‌های تقدیر به اعضای رئیس‌جمهور برسد.

او ادامه داد: با دفتر رییس‌جمهور تماس گرفتم ولی با این توجیه که در صورت امضای لوح ناشر برگزیده سایر صنوف نیز چنین توقعی دارند به مانع برخوردم. در نهایت چون مسئله کتاب و نشر برایم مهم بود در یکی از دیدارها شخصا به خود آقای هاشمی گفتم و به راحتی امضای لوح‌های تقدیر را پذیرفتند و انجام دادند. یعنی با تصمیم شخصی این کار را انجام دادند و نقطه عطفی هم برای تجلیل از پیشکسوتان نشر شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.