• کدخبر: 667021
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

اخبار مرتبط

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از دادگستری کل استا ن البرز،اولین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر دادگستری کل استان البرز در سال 96 با حضور احمد فاضلیان رئیس کل دادگستری استان، حاجی رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاونان رئیس کل و دیگر اعضا برگزار شد.
فاضلیان با اشاره اینکه برنامه‌های مصوب و اجرا شده شورای امر به معروف و نهی از منکر دادگستری استان البرز توانسته تاثیرات زیادی در راستای اهداف تعیین شده داشته باشد گفت: وجود چنین شورایی در دستگاه‌های مختلف با دستورالعمل تعیین شده و در راستای احیای واجب فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر، ظرفیتی بزرگ است که اجرای برنامه‌های متنوع در کنار پرهیز از افراط و تفریط می‌تواند گامی بزرگ برای اصلاح دستگاه‌های مختلف و جامعه باشد.
وی یکی از بسترهای قابل پیگیری در شورای امر به معروف و نهی از منکر را تمرکز بر اصلاح رفتار متقابل برخی کارکنان و ارباب رجوع در دستگاه قضایی عنوان کرد و توضیح داد: متاسفانه برخی کارکنان به دلیل فشار کاری زیاد و مواجهه با پرونده‌های مختلف که بازتاب دهنده مشکلات شاکیان است به مرور زمان در برخی ساعات روز آستانه تحمل خود را دست می‌دهند و بعضا در اوج فشار کاری عکس‌العملی را نشان می‌دهند که منجر به ناراحتی مراجعان می‌شود.
آگاهی مردم به روند قانونی دادرسی
عالی‌ترین مقام قضایی استان اضافه کرد: گاهی این رفتار از طرف ارباب رجوع است که احساس می‌کند حقی از وی ضایع شده و می‌تواند با رفتار تند، حق خود ادا کند در حالی که باید این آموزش منتقل شود که پرونده منجر به رای شده و باید روند قانونی خود را طی کند که مسیرهایی چون اعتراض به رای بدوی و تجدیدنظر برای آن در نظر گرفته شده است.
وی به ماموریت شورای امر به معروف و نهی از منکر دادگستری استان البرز در راستای ایجاد فضای بانشاط توام با معنویت اشاره کرد و گفت: باید تلاش شود در کنار افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم در حوزه برون سازمانی، در حوزه درون سازمانی نیز همکاران نسبت به ماموریت و جایگاه خود در سازمان آگاهی داشته باشند که همین آگاهی می‌تواند در عمل منجر به ارتقای اعتماد عمومی شود.
موانع قانونی در مسیر اطلاع‌رسانی
فاضلیان وجود موانع قانونی در مسیر اطلاع‌رسانی فعالیت‌های انجام شده توسط دستگاه قضایی را یکی از علل آگاهی کم مردم در زمینه اقدامات مهم انجام شده بیان کرد و اظهار داشت: وقتی مردم بدانند که دستگاه قضایی در جایی که منافع آن‌ها مطرح است تعارفی با هیچ‌ شخص یا ارگانی ندارد اعتمادشان نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
وی با تاکید بر ارتباط مستقیم نحوه تعامل مسئولان با مردم در افزایش رضایت مردمی توضیح داد: وقتی مراجعان بدانند که حرف آن‌ها شنیده می‌شود قطعا با آن‌ها همراهی می‌کنند.
رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به پیگیری احیای «کمیته رفع اطاله دادرسی» در استان، گفت: احیای این کمیته می‌تواند با دو کارکرد شناسایی پرونده‌های در فرایند اطاله دادرسی، به ارائه راهکار به قاضی پرونده و یا ورود مستقیم رئیس حوزه قضایی و صدور رای منجر شود.

 

46

  • کدخبر: 667021
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

اخبار مرتبط

آب و هوا

نظرات و دیدگاه ها

مسیولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آن هاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.