قادر تقی زاده روز سه شنبه گفت: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی یک میلیارد و 500 میلیون دلار به منظور ارائه تسهیلات برای طرح های اشتغال زایی روستایی پیش بینی شده است.
او افزود: این تسهیلات برای دستگاه های اجرایی مختلف از جمله جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و تعدادی از دستگاه ها در نظر گرفته شده و برای اشتغال زایی در شهرهای با جمعیت کمتر از 10 هزار نفر به صورت سرمایه در گردش و در روستاها برای طرح های مختلف با نرخ بهره 6 درصد پرداخت می شود.
او با تاکید به اینکه 70 درصد از تسهیلات به صورت استانی و 30 درصد به صورت ملی پرداخت می شود، اظهار کرد: سهم استان ها از میزان تسهیلات مشخص نیست و به محض تعیین سهم دقیق استان ها ، متقاضیان می توانند با مراجعه به اداره کل و معرفی به بانک از این تسهیلات برخوردار شوند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل ، تقی زاده حوزه های اعطای تسهیلات را کشاورزی، فرش دستبافت، صنایع دستی، خدمات، گردشگری و فن آوری اطلاعات دانست و افزود: با تخصیص همین مبلغ از طرف بانک ها در مجموع 120 هزار میلیارد ریال تسهیلات در کل کشور برای این بخش پیش بینی شده است.
او با بیان اینکه بانک های توسعه، کشاورزی، پست بانک، بانک رفاه و صندوق کارآفرینی برای پرداخت تسهیلات ماموریت یافته اضافه کرد: در استان اردبیل هر شخصی که در حوزه گردشگری و صنایع دستی متقاضی تسهیلات باشد، طرح وی مورد بررسی قرار گرفته و به بانک های عامل معرفی خواهد شد.
تقی زاده گفت: ایجاد اقامتگاه های بوم گردی و سنتی ، دهکده های ییلاقی و محیط های گردشگری روستایی و عشایری از ظرفیت های توسعه گردشگری روستایی استان است که می تواند با بهره گیری از این تسهیلات رونق مطلوبی داشته باشد.
او با اشاره به اینکه برای دریافت تسهیلات بین دستگاه های اجرایی رقابت ایجاد شده، بر ضرورت توجه به جذب تسهیلات این بخش تاکید کرد و افزود: هر دستگاهی که نتواند تسهیلات تخصیص یافته را جذب کند امکان جذب تسهیلات مذکور توسط سایر دستگاه ها وجود دارد.
تقی زاده اضافه کرد: از کل تسهیلات 10 درصد به صنایع دستی و 10 درصد به بخش گردشگری تخصیص یافته و 20 درصد از کل تسهیلات متعلق به بخش گردشگری و صنایع دستی استان خواهد بود.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.